י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקרב על פניות הציבור; לקראת הכרעה

בבעלזא טוענים: "התחייבו בע"פ שאייכלר יקבל את הועדה"

המאבק באגודת ישראל סביב תפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור בין חבר הכנסת טסלר לנציג בעלזא ח"כ ישראל אייכלר מסרב לרדת מסדר היום. בבעלזא טוענים בתוקף כי תפקיד זה הובטח להם בעל-פה. מחר צפויים חברי הכנסת של המפלגה לשבת ולהכריע מי משני הח"כים יכהן בראש הוועדה

בבעלזא טוענים: "התחייבו בע"פ שאייכלר יקבל את הועדה"
חברי הכנסת של אגודת ישראל צילום: משה גולדשטיין

המאבק היצרי בתוך סיעת אגודת ישראל בין חבר הכנסת יעקב טסלר לבין חבר הכנסת ישראל אייכלר על הזכות לעמוד בראש הוועדה לפניות הציבור - מסרב לרדת מסדר היום. כעת (שלישי), שעות לפני שהוועדה המסדרת תקבע את הרכב ראשי הוועדות, בחסידות בעלזא שולפים טענה ואומרים כי אייכלר קיבל התחייבות לתפקיד, שכעת נמצא בידי חבר הכנסת טסלר.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב עליו חתומים ראשי חסידות בעלזא, חבר הכנסת ישראל אייכלר, נציג החסידות בעיריית ירושלים מיכל הלברשטאם, ועסקני החסידות הרב מרדכי בריסק והרב ראובן ברייש שפונה אל חברי ועדת השמונה של אגודת ישראל.

במכתב מציינים חברי 'ועד חסידי בעלזא', כי בהסכם שנחתם במהלך כינוס אגודת ישראל במלון גלי צאנז בנתניה, סוכם כי אייכלר אמנם יישאר במקום הרביעי בסיעה ובמקום השביעי ברשימה, אבל "הובטח בכתב ובעל פה כי 'יעשה מאמץ מיוחד על מנת שהנציג הרביעי יכהן בתפקיד בכיר".

בכירי החסידות כותבים לחברי הועדה שגיבשה את ההסכם כי "בשיחות בעל פה נאמר לנו בצורה ברורה כי התפקיד הבכיר יהיה יו"ר הועדה לפניות הציבור. תפקיד בו החזיק ח"כ הרב אייכלר באותו הזמן. אלא שמפני שלא ניתן יהיה לערוב לקבלה התפקיד הספציפי - נכתב בהסכם "תפקיד בכיר". כך טוענים בסביבת אייכלר.

עוד טוענים חברי הועד בפני ראשי וחברי אגודת ישראל כי "אנו מקווים מאיד להגיע להסכמים ברורים כראוי. רק נדגיש כי לעת עתה לא ניתן לחלק את התפקידים בין חברי המפלגה כל עוד אין לכל אחד מהחברים תפקיד ניהולי בכיר". זאת כפי שהתחייבו בהסכם הפנימי וכן בהסכם עם סיעת דגל התורה.

נציין כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי באגודת ישראל דרשו מדגל התורה לקבל לצד הוועדה לפניות ציבור את תפקיד סגן יו"ר הכנסת שיהווה משקל שווה לתפקיד הבכיר שנמצא בידי דגל התורה, ראש ועדת החוקה, אלא שבדגל התורה התנגדו והציעו כפשרה לקיים רוטציה על התפקידים שנותרו, סגן יושב ראש הכנסת וחבר בוועדה למינוי דיינים.

כל זאת ושאר הדיונים על שיבוץ חברי הכנסת בוועדות השונות, אמורים להיקבע מחר בבוקר, אז תתכנס הוועדה המסדרת ותקבע את הרכבי הועדות כך גם תאשר את מינויי סגני יושב ראש הכנסת. קודם לכן יתכנסו חברי הכנסת לישיבת סיעה.

ישראל אייכלר יעקב טסלר הוועדה לפניות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד