י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
3,600 מקרי מוות

למרות המאמצים: הקורונה מכה בעוצמה במדינה

אמש הפכה פרו למדינה השנייה במספר מקרי התחלואה והמוות בדרום אמריקה, כשבמקום הראשון ניצבת ברזיל. לאחר ש85% מהמיטות לטיפול נמרץ עם מכונות הנשמה תפוסות - המדינה ניצבת בפני משבר

למרות המאמצים: הקורונה מכה בעוצמה במדינה
אילוסטרציה צילום: pixabay

פרו עשתה את כל המאמצים בכדי להילחם ולהיאבק בהתפרצות הנגיף הקטלני. הממשלה במדינה לא ישבה בחוסר אונים וכבר בתחילת פרוץ המגיפה היא הייתה לאחת מהמדינות הראשונות שסגרו את גבולותיהן לתיירים והגבילו את תנועת האזרחים, אולם למרות כל זאת פרו נמצאת נכון לאתמול (שני), במקום השני באמריקה הלטינית, אחרי ברזיל, עם למעלה מ-123,900 מקרים של מקרי הידבקות בקורונה וכ-3,600 מקרי מוות.

נתוני התחלואה במדינה נמצאים במגמת עלייה בקצב מסחרר ומאיימים על מעכת הבריאות במדינה, כאשר 85% מהמיטות לטיפול נמרץ עם מכונות הנשמה תפוסות.

ד"ר אלפרדו סליס מהמכללה הרפואית בפרו תיאר את המצב. "המצב אינו רק מצב חירום בריאותי, זאת קטסטרופה לגמרי, המגפה עקפה את יכולת התגובה של מערכת הבריאות במדינה".

מדוע זה קרה אתם שואלים?

הסיבה לדעת חוקרים רבים היא משום שהפערים הסוציו-אקונומיים האדירים בתוך האוכלוסייה גרמו לכך שהנגיף התפשט בצורה קשה יותר בקרב העניים יותר. בני משפחות עניות, שחיים מהיד לפה, נאלצים לצאת לעבוד כדי שיוכלו להביא לחם הביתה.

בנוסף, גם תנאיי ההיגיינה אצלם אינם נאותים ולא קיימת רמת ניקיון סבירה, וכך למרות ההנחיות המחמירות של הממשלה במדינה ולמרות כל הצעדים שהממשלה עשתה בכדי להילחם במגיפה - הקורונה מכה בפרו בעוצמה.

קורונה פרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד