י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע המתווה שפורסם

ניר ברקת המאוכזב תוקף את חבר סיעתו

בראיונות לאחר הקמת הממשלה הבהיר ברקת כי הוא לא כועס ולא ממורמר על כך שבסוף לא מומשה הבטחת הבחירות למנותו לשר אוצר, אולם הערב נראה כי ברקת ממש לא אוהב את המהלכים של חברו לסיעה שזכה בתפקיד ותוקף את מתווה המענק למעסיקים שעשוי לצמצם את האבטלה

ניר ברקת המאוכזב תוקף את חבר סיעתו
ישראל כץ/ניר ברקת צילום: נועם ריבקין-פנטון/תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שנותר מאוכזב ללא תפקיד, בדגש על תפקיד משרד האוצר שראש הממשלה התחייב שיעבור לידיו במהלך מערכת הבחירות האחרונה - חבר הכנסת ניר ברקת תוקף את חברו לסיעה, שר האוצר ישראל כץ על תוכנית המענקים שיעודד מעסיקים לקבל כמה שיותר עובדים ולצמצם את האבטלה שנוצרה בעקבות משבר הקורונה.

בהודעה ששיגר הערב (שלישי) חבר הכנסת ברקת, הוא טען כי "התכנית שהכינו פקידי האוצר מעוותת ומבזבזת כספי ציבור". לדבריו, "במקום זאת חייבים לפצות ישירות את העסקים שנפגעו ואת ששת המיליארדים שהוקצו צריך לתת לאזרחי ישראל כדי לעודד צריכה במשק".

ברקת סובר כי רק "כך נסייע לעסקים לצמוח ולהחזיר את העובדים לעבודה. זו הוכחה נוספת לכך שאת אגף התקציבים באוצר צריך לפרק ולבנות מחדש".

מוקדם יותר היום פרסם משרד האוצר תזכיר חוק להערות הציבור הכולל מתווה למענק עידוד תעסוקה בהיקף של 6 מיליארד שקלים. המענק, בסכום של 7,500 שקל, יינתן לעסקים בעבור כל עובד שיוחזר לשוק העבודה.

במטרה לתמרץ מעסיקים במשק להחזרת עובדים לעבודה מהר ככל האפשר, יינתן מענק לכל עסק בגין כל עובד שיוחזר החל מה-1.6 בסכום כולל של 7,500 שקל. בגין עובדים שהוחזרו לתעסוקה החל מה-1.5, יקבל העסק מענק בסכום כולל של 3,500 שקל.

ניר ברקת משרד האוצר ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד