ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"בבקשה, אני לא נושם"

צפו: התיעוד המחריד שמסעיר את ארה"ב

שנים רבות סובלים כהי העור בארה"ב מיחס משפיל ומפלה מצד אנשי כאיפת החוק ורבים מצאו את מותם תוך כדי מעצר כשיד השוטרים קלה על ההדק. ביממה האחרונה הרשתות החברתיות סוערות בעקבות תיעוד מהעיר מיניאפוליס, בו נראה גבר שחור נחנק למוות כששוטר רוכן על צווארו

צפו: התיעוד המחריד שמסעיר את ארה"ב
שוטר בארה"ב חונק שחור למוות צילום: צילומסך

מלחמות הגזע יחזרו? תיעוד מדאיג, שהפך עד מהרה לויראלי, מסעיר בשעות האחרונות את ארה"ב: שוטר לבן שעצר גבר שחור במיניאפוליס שבמיניאסוטה, נראה כורע ברך על צווארו ומרתק אותו לקרקע. העצור נשמע מתחנן לעבר השוטר "בבקשה, גבר, אני לא נושם", ואז חוזר על המשפט הזה שוב ושוב: "אני לא נושם. אני לא נושם". אחרי כמה דקות נעצמות עיניו של האיש, והוא מפסיק לדבר.

עוברי אורח נשמעים בסרטון קוראים לעבר השוטרים להגיש עזרה לעצור. "תרד ממנו!", אומרת אישה אחת, ואחר קורא: "אחי, לעזאזל, הוא לא זז! רד מהצוואר שלו!". לאחר מספר דקות הם הבינו שהוא פשוט מת.

מדובר במעצר של גבר שדווח כי מבצע עבירה בבית עסק. השוטרים שהגיעו למקום מצאו אותו מעורפל בתוך הרכב. "השוטרים ציינו כי נראה שהוא סובל ממצוקה בריאותית", אמר דובר המשטרה. לדבריו הם הזמינו אמבולנס כדי לסייע לאיש, אבל עד שזה הגיע – הוא כבר מת.

השוטרים המעורבים יצאו לחל"ת וה-FBI חוקר את התקרית.

ראש העיר מיניאפוליס, ג'ייקוב פריי, אמר היום בעקבות האירוע אמש: "הוא לא היה צריך למות. מה שראינו היה נורא, פשלה גמורה ומוחלטת. לא משנה מה תעלה החקירה, זה לא משנה את האמת הפשוטה שהוא היה צריך להיות איתנו הבוקר. מה שראיתי היה שגוי בכל רמה שהיא. היותו של אדם שחור באמריקה זה לא דבר שצריך לגרור עונש מוות. כשאתם שומעים מישהו קורא לעזרה, אתם אמורים לעזור. השוטר הזה כשל במובן האנושי הבסיסי ביותר שיש".

מקרה זה מתווסף למספר מקרים נוספים בהם מעורבים שוטרים, ביניהם גם ירי של שוטר בצעיר שחור, והחשש כעת הוא ממחאות אלימות כמו שהיו ב-2014, עת שוטר ירה בשחור כבן 14 וגרם למותו.

גבר שחור תיעוד מסעיר חניקה שוטר אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד