ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הסגר הארוך שבר אותם

הפרו את ההנחיות: שמונה נעצרו; בהם חתן, כלה והרב המקדש

שלוש חתונות התקיימו בשבוע האחרון בקהילה היהודית בבואנוס איירס בניגוד להנחיות במדינה שנמצאת עדיין תחת סגר שהיציאה ממנו לא נראית באופק. בשלישית שהתקיימה אמש נעצרו 8 משתתפים, בהם החתן, הכלה והרב המקדש | קיום החתונה גרר גינויים בקהילה היהודית

הפרו את ההנחיות: שמונה נעצרו; בהם חתן, כלה והרב המקדש
pixabay

ארגנטינה: חתן וכלה, יחד עם הרב המקדש, היו בין שמונה אנשים שנעצרו על ידי משטרת בואנוס איירס בגין התכנסות בחתונה והפרה של הוראת הרשויות שלא להתאסף באירועים ציבוריים ואירועים דתיים.

זו החתונה היהודית השלישית תוך פחות משבוע באזור בלוונרה בעיר, שבה מתגוררת אוכלוסייה אורתודוכסית גדולה, שהפרה שלוש פעמים את ההוראות.

האירוע הראשון התקיים ב-20 במאי עם עשרות משתתפים. האירוע השני התקיים ביום ראשון האחרון, כמה שכנים התקשרו למשטרה, אך לא ננקטו צעדים מטעם המשטרה.

אולם אתמול (שלישי) קיבלו הרשויות התראות על חתונה נוספת, והמשטרה פשטה על הבניין בו התקיימה החתונה, דבר המעצר פורסם בערוצי טלוויזיה בארגנטינה, גרם לחילול השם וגרר הסתה כלפי יהודים.

הארגון היהודי AMIA, בית המדרש לרבנים בבואנוס איירס ותנועת חב"ד המקומית, גינו את קיום החתונות בניגוד להוראות.

מטעם הארגון היהודי נמסרה הודעת גינוי בה נכתב: "השתתפות בחתונות או במפגשים אלה אסורה, ואם אדם כבר היה באחת מהמקומות הללו, עליו להיות מבודד מהקהילה שלנו לפחות 35 יום ועליו להיות סגור בביתו".

גורם בקהילה היהודית הגיב על הדברים ל'בחדרי חרדים' וציין כי החתונה בה נעצרו המשתתפים התקיימה באופן מצומצם. ושמונת העצורים הם אלו שנטלו חלק באירוע. לדבריו, "ראוי להוסיף שהרקע לחתונות הוא ההסגר הארוך במדינה למעלה מחודשיים וחצי, כאשר הרשויות מדברים על הארכת ההסגר לחודשים רבים נוספים. אין כמובן בפרטים אלו בכדי להצדיק את העבירה על החוק, אבל חשוב להדגיש את הרקע למצב הבעייתי שנוצר כאשר על פי חוק לא ניתן לקיים גם התקהלויות בהשתתפות עשרה איש".

קורונה בואנוס איירס חתן וכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד