ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המשא ומתן נמשך

צעד בונה אמון: מאות אסירי טאליבן שוחררו

בצעד בונה אמון וברקע שיחות המו"מ, שחררה ממשלת אפגניסטן מאות אסירי טאליבן הכלואים בשטחה, מתוך מטרה להאריך את הפסקת האש בגלל עיד אל פיטר | גורמים בטאליבן מביעים נכונות להניח את נשקם 

צעד בונה אמון: מאות אסירי טאליבן שוחררו
מוסלמיות. אילוסטרציה צילום: pixabay

900 אסירי טאליבן שוחררו במסגרת החלפת אסירים כצעד בונה אמון. ממשלת אפגניסטן רוצה גם להאריך את הפסקת האש עם ארגון הטרור בגלל עיד אל-פיטר, זאת על רקע התגברות הקריאות להמשיך את הפסקת האש.

ממשלת אפגניסטן הודיעה על השחרורים במהלך מסיבת עיתונאים אתמול (שלישי), היא קראה להאריך את הפסקת האש הזמנית לקראת פקיעתה ביום שלישי בערב.

האסירים שוחררו כחלק מהחלפת אסירים מתמשכת. בסופו של דבר שוחררו 5,000 אנשי טליבאן בתמורה לאלף פקידי ממשל ואנשי ביטחון שנחטפו על ידי הארגון הרצחני.

ההחלפה אמורה להיות צעד מפתח לבניית אמון לקראת שיחות השלום, אך המשא ומתן נמשך ומכובד עד כה משני הצדדים מאז שהחל בראשית מרץ. זה היה המספר הגדול ביותר של אסירים ששוחררו בפעם אחת במהלך ההחלפה.

"אם ההתפתחויות הללו, כמו ההכרזה על שחרור אסירים, נמשכות, אז אפשר להתקדם עם החלטות כמו להאריך את הפסקת האש הקצרה ולנוע בכיוון חיובי עם כמה נושאים", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP מפי מקור בכיר בטאליבן.

ג'וויד פייסל, דובר היועץ לביטחון לאומי באפגניסטן, קיים מסיבת עיתונאים ואמר, "אנחנו מקווים שהם ישחררו את אסירינו כך שיחות שלום פנים-אפגניות יתחילו בהקדם האפשרי. העתיד תלוי בצעד הבא של הטליבאן".

טאליבן שחרור אסירים אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד