י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סקר חדש

סקר חדש: ביבי שובר שיא, לפיד מתחזק וגנץ מתרסק

סקר חדש של מעריב מגלה: ראש הממשלה נתניהו נמצא בשיא כוחו הפוליטי ורשימתו מתייצבת על 41 מנדטים. לעומתו ראש הממשלה החליפי נחלש לטובת התחזקות של שותפו לשעבר לפיד

סקר חדש: ביבי שובר שיא, לפיד מתחזק וגנץ מתרסק
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

סקר דרמטי: בתום שבוע בו נפתח משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושבועיים בלבד לאחר שממשלת האחדות הוקמה - סקר 'מעריב' שמתפרסם הבוקר (רביעי) עלול להגביר את החשק של נתניהו לצאת לבחירות ולחזור עם 67 מנדטים לגוש הימין.

על פי הסקר, שבוצע על ידי חברת 'פאנלס פוליטיקס', עולה כי מפלגת הליכוד מזנקת לשיא חדש ומקבלת לא פחות מ-41 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ וגבי אשכנזי מתרסקת ועל פי סקר 'מעריב' יורדת ל־12 מנדטים בלבד; מי שדווקא מתחזק במעט הוא יאיר לפיד עם סייעתו יש עתיד - שהופכת לסייעה הרביעית בגודלה וזוכה ל-14 מנדטים.

לפי תמונת המנדטים הזו, המפלגה השנייה בגודלה היא הרשימה המשותפת ששומרת על כוחה עם 15 מנדטים. עוד עולה מהסקר כי סייעת ימינה שנותרה באופוזיציה מתחזקת וזוכה ב־9 מנדטים; ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מנדטים וכן יהדות התורה נשארת עם 8 מנדטים.

מי שנועל את הרשימה הוא אביגדור ליברמן העומד בראש סייעת ישראל ביתנו, שצונח אף הוא וזוכה ב-6 מנדטים, וכן סייעת מרצ שמקבלת אף היא ב-6 מנדטים, למרות הטלטלה ופירוק השותפות עם סיעת העבודה. על פי הסקר, עמיר פרץ וסיעת העבודה מסיימים את דרכם בפוליטיקה, והעבודה זוכה למנדט וחצי בלבד. רחוק מאוד מאחוז החסימה.

מפת הגושים מעניקה יתרון ברור לראש הממשלה עם גידול הגוש ב-67 מנדטים. לצד זאת, מפלגת ישראל ביתנו בראשות ליברמן, שבכל מערכות הבחירות האחרונות שימשה כלשון מאזניים, מאבדת את מעמדה זה.

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד