י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"זאת חזירות"

למרות מיליון מובטלים: הממשלה תקצץ בביטוח הלאומי

המסמך חושף: תוכנית הקיצוצים של הממשלה לאחר משבר הקורונה תפגע גם בביטוח הלאומי ובמשרד החינוך. לפיד: "זאת חזירות"

למרות מיליון מובטלים: הממשלה תקצץ בביטוח הלאומי
יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר הקמת הממשלה החדשה, מהגדולות בתולדות המדינה, צריך למצוא גם תקציב לכך. על פי חשיפה של כאן חדשות הממשלה מתכננת קיצוץ רחב של 1.5% בכל משרות המטה הממשלתיות. ישנה כוונה לקצץ בשיעור דומה גם בביטוח הלאומי ושירות התעסוקה, וכל זאת כשיש בישראל למעלה ממיליון מבוטלים.

מסמך שהגיע לידי תוכנית "הבוקר הזה" המשודרת בכאן רשת ב' חושף כי התכנון של הממשלה יפגע גם במשרדים החברתיים - משרדי החינוך, הבריאות והרווחה. שרים ששוחחו עם כאן חדשות זעמו על המהלך ואמרו: "זה טירוף הדעת, הקיצוץ באגפים החברתיים של הממשלה יפגע בחלשים ביותר". יצוין כי כבר ביום ראשון הקרוב ההצעה הזאת צפויה להגיע לממשלה.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ בדף הטוויטר שלו בתגובה לדיווח: "מנותקים נמאסתם". יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "במציאות של היום קיצוץ רוחבי של 1.5% מהתקנים בביטוח הלאומי ובשירות התעסוקה רק כדי לממן לשכות לשרים החדשים והלא נחוצים - זאת חזירות".

חבר הכנסת עידן רול מיש עתיד צייץ אף הוא: "הרי צריך לפנות תקציב לכל הג׳ובים המיותרים של ההמשלה הזו". חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ כתבה: "בוקר טוב לשרי ההתיישבות, ההשכלה הגבוהה והמשלימה, משאבי המים, המיעוטים, החיזוק והקידום, ראש הממשלה החליפי, הכלום והשום דבר. מקווה שאתם בטוב הבוקר".

הסכום שיקוצץ נועד להקמת לשכות שרים ומנכ"לים במשרדים החדשים שהובטחו לשרים כחלק מההסכמים הקואליציוניים. מדובר במשרדים למשאבי המים, להשכלה גבוהה ומשלימה, התיישבות, הדיגיטל והסייבר, המיעוטים, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, משרד ראש הממשלה החליפי ולשכת השר במשרד הביטחון.

ביטוח לאומי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד