י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא הפעילו שיקול דעת

פרופ' רוטשטיין תוקף: לא צריך בידוד של שבועיים

בממשלה לא מתייחסת לנתונים לפיהם ניתן להחליף את הבידוד לחוזרים מחו"ל בשתי בדיקות קורונה ובידוד של ארבעה ימים בלבד

פרופ' רוטשטיין תוקף: לא צריך בידוד של שבועיים
זאב רוטשטיין, יעקב ליצמן, משה בר סימן טוב צילום: פלאש 90

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, התראיין אמש (שלישי) לכאן חדשות ומתח ביקורת חריפה על על התנהלות הממשלה, רוטשטיין טען כי בממשלה לא מתייחסת לנתונים לפיהם ניתן להחליף את הבידוד לחוזרים מחו"ל בשתי בדיקות קורונה ובידוד של ארבעה ימים בלבד.

בריאיון לתוכנית "כאן הלילה" עם יעקב אייכלר אמר פרופ' זאב רוטשטיין כי מספיק לערוך שתי בדיקות, אחת ביום הרביעי ועוד אחת ארבעה ימים לאחר מכן ואז אפשר לייתר את הצורך בבידוד של שבועיים.

"בבדיקת המטוש אנחנו מגלים את המחלה כשיש עומס נגיפי מסוים, שמתחיל ביום הרביעי פחות או יותר. לכן אם עושים בדיקה בנחיתה, ועוד בדיקה לאחר ארבעה ימים בהם שהה החוזר מבידוד, ניתן להוציא את הבן אדם מהבידוד בצורה בטוחה שאיננו חולה".

רוטשטיין ביקר בראיון את התנהלות הממשלה, "מאיפה צמח המספר הנוראי הזה של מיליון חולים בקורונה, ממודל לא נכון, מנתונים לא נכונים", אמר. "אם היו מפעלים שיקול דעת ניתן היה להוריד את ההגבלות על החוזרים ממדינות שאין בהן בכלל תחלואה".

החיוב בבידוד של שבועיים, ללא הבחנה מאיזו מדינה הגיעה השב מחו"ל, יוצר קשיים אף בהתנהלות בתי החולים, טען רוטשטיין. "אצלנו בהדסה התנתק הציקלוטרון, מכשיר שמייצר את החומרים הרדיו-אקטיביים לבדיקות סרטן, והטכנאים מגרמניה לא יכולים לבוא כי הם לא רוצים להיתקע פה שבועיים בבידוד", סיפר בראיון.

מנכ"ל הדסה כבר השמיע במספר מקרים בחודשים האחרונים ביקורת על התנהלות הרשויות, בשיא תקופת משבר הקורונה התנהל עימות חריף בינו לבין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות גרוטו לאחר שרוטשטיין פתח במבצע בדיקות לצוות של בית החולים הדסה, גרוטו הגיב על כך אז ואמר כי "התנהלותו גובלת בבגידה".

קורונה פרופסור רוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד