ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר שחטף ביקורת

גנץ על משפט נתניהו: "שמירה על שלטון החוק זה לא עניין פרסונלי"

לאחר שחטף ביקורת: יו"ר כחול לבן בני גנץ מדבר לראשונה מאז הקמת הממשלה, ומתייחס למשפט נתניהו • "ישראל צריכה מערכת משפט חזקה ועצמאית, שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי" • על תכנית הסיפוח: "הזדמנויות מדיניות משמעותיות שיכולות לשנות את פני האזור כולו"

גנץ על משפט נתניהו: "שמירה על שלטון החוק זה לא עניין פרסונלי"
גנץ צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי התייחס היום (רביעי) לראשונה למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנפתח בראשית השבוע ואמר כי יש לחזק את מערכת המשפט. גנץ הוסיף ושיגר מסר מאיים לעזה וכן התייחס לסיפוח האפשרי.

לדברי גנץ בפתח ישיבת הסיעה, "אני שב ואומר באופן חד וברור - כפי שמדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת, היא צריכה מערכת משפט חזקה ועצמאית. שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי, היא אינטרס לאומי".

לדבריו, "שלטון החוק והשוויון בפני החוק הם ערכים עליונים בדמוקרטיה. יש לנו את כל הכלים כדי לשמור על הערכים האלו – גם בנוגע לחקיקה וגם בנוגע להחלטות ממשלה ואנחנו נשתמש בכל הכלים האלו ככל שיהיה צורך".

גנץ התייחס גם לנושא הביטחוני ושיגר מסר מאיים, "ביקרתי אתמול גם בפיקוד הדרום באוגדת עזה ביחד עם הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד. עם הירידה בהשפעות הקורונה, אויבינו אינם נחים על זרי הדפנה. האופציה של הפעלת כוח צבאי תמיד תהיה על השולחן ואני מבהיר לכל הגורמים באזור יודעים היטב שלא כדאי להעמיד אותנו במבחן האש”.

”לצד זאת", הוסיף, "צריך לזכור, שגם בצד השני חיים בני אדם, ואם לנו יהיה ביטחון, להם יהיו חיים טובים יותר. בכדי לקדם את המצב האזרחי בעזה, יידרשו צעדים אופרטיביים. בתחום הסיוע הכלכלי ובפרויקטים שונים שיכולים להיות על הפרק".

"את כל אלו לא ניתן ולא צריך להפריד מהמחויבות שלנו להשבת השבויים והנעדרים שבידי חמאס הביתה. נמשיך ונפעל לרמת ביטחון גבוהה בדרום, לקידום השבת הבנים ולשמירה על היציבות והביטחון לטובת כל מי שחי במרחב", אמר.

גנץ הוסיף והתייחס לנושא הסיפוח שאמר: "לצד אלו, על הפרק מונחות בימים אלו הזדמנויות מדיניות משמעותיות שיכולות לשפר ואפילו לשנות את פני האזור כולו בכלל הגזרות. בהן כמובן תוכנית השלום כפי שהוצעה של הממשל האמריקאי".

"בשבועות הקרובים נבחן באופן מקצועי את דרכי הפעולה הנכונות, באמצעות גבי ומשרד החוץ, ובכדי להביא את התוצאות הטובות ביותר שישמרו על ביטחון ישראל והאינטרסים הלאומיים והבינלאומיים שלנו. נפעל בחוכמה ובאחריות – רק כך נוכל להביא הישגים היסטוריים שיחזקו את ביטחון ישראל לדורי דורות", סיכם.

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד