י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהדורת ערב חג

לייבל'ה חושף: העיתונאי שניסח את מכתב הפיוס של גדולי ישראל

לייבל'ה היה חסר מנוח בתקופת משבר הקורונה לאחר שעל-פי ההנחיות המקוואות נסגרו. כעת ממתין לייבל'ה בחרדת קודש לטבילה הראשונה לפנות בוקר של חג השבועות • השבוע במהדורה השבועית של לייבל'ה: העיתון של הספרדים לשעבר 'יום ליום', הפסיק לצאת באופן מודפס, כיצד בכל זאת יופץ? סיקור מיוחד וענק מהשידוך המסעיר של אלי ביתאן וגם סגן העורך החרדי שהודה לאביב גפן וקינח בסלפי • כנסו כנסו

לייבל'ה חושף: העיתונאי שניסח את מכתב הפיוס של גדולי ישראל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"שלושת ימי הגבלה" הן שלוש מילים שמרטיטות את נפשו של לייבל'ה, מידי ערב יום הדין של חג מתן תיירה. אם בכל השנה מקפיד לייבל'ה על לימוד הדף היומי, הרי שבימי ההגבלה הוא כל כולו קודש לה'. אהמהמה.. לייבל'ה כבר בשבוע שעבר הכין את עצמו שהשבוע לא יהיה מדור כלל, אך הדבר קיבל תפנית בעקבות מכתבם של גדולי ישראל על הצורך לפייס אחד את השני מטעם 'כולנו כאחד', ובנוסף שרשרת השמחות שפקדה את המגזר באירוסי טובי בניה, לייבל'ה לא יכל שלא לשבת ולכתוב משהו מן המשהו כמתכונת ליל שישי. 

לייבל'ה כבר נערך לטבילה הראשונה לפנות בוקר של חג השבועות, אחרי שלא טבל מזה חודשיים עקב הנגיף שהתפרץ. לייבל'ה מגיע אחר כבוד לאחת המקוואות בעיר התורה והחסידות שנפתח במיוחד עבורו בשירות וי אי פי כיאה וכראוי.  

אז לייבל'ה שכידוע מתרחק מאוד ממחלוקת בכל ימות השנה, שמח לפתוח את יומני העיתונות החרדית ולגלות מכתב מגדולי ישראל להרבות באחדות ולסיים את המחלוקות בין איש לרעהו כתיקון למגיפת הקורונה הנוראה.

לייבל'ה ששמע כי רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר עומד מאחורי היוזמה של המכתב, ניסה לברר אצל יהודים במעצמה הקומוניסטית לשעבר, מי היהודי שניסח בפועל את המכתב והצליח ליצור נוסח שיוסכם את כל גדולי הדור. כידוע, תפקידו של לייבל'ה להביא לקוראיו את הפרטים העסיסיים מאחורי הקלעים, ולשם כך ירחיק נדוד עד מעבר לים גם בימים שהטיסות הן מעבר להישג יד.

כשלייבל'ה הגיע לגורמים הנכונים בסביבתו של הרב לאזאר, ציפתה לו הפתעה. התברר ללייבל'ה, שבדיוק כמו החלום של אייזיק, הוא יצא לחפש את האוצר ברוסיה, אך התשובה נמצאת ממש כאן בבית, מתחת לתנור. מי שניסח את המכתב הוא לא אחר מהעיתונאי והסופר יצחק פלדמן שזכה לעשות היסטוריה ולהיות כותב המכתב שעליו חתמו גדולי ישראל מקיר לקיר.

אין ספק שהפיוס הוא דבר חשוב, אך השמחה הגדולה שהתפרצה השבוע בעולם התורה בכלל ובקרב יושבי הטוויטר בפרט, היה דבר אירוסיו של בחיר עולם התורה ידידנו ר' אליהו ביתאן המכונה 'מענדי ביתאן'. אלי שהגיע לגיל 29, התארס בשעה טובה ומוצלחת עם בחירות ליבו ריקי אופנהיים, שהיא בתו של העילוי מפוניבז', רבי יששכר יונתן אופנהיים, המכונה בז'רגון הפוניבז'אי עמוס. לייבל'ה ראה את השידוך המקורי כסגירת מעגל לא פחות, כשאלי, בוגר ספינת הדגל, התארס עם הבת של ר' עמוס. 

לייבל'ה סיים את העבודה מוקדם ביום שלישי בערב והגיע לשמחת הווארט שנערכה בחוג המשפחה והחברים הקרובים מעולם התקשורת, בשמחה לייבל'ה צד את סגן עורך 'משפחה' ישראל א' גרובייס נושא נאום מאלף ומרתק כשבכישרונו שילב את הנוסחה הגוראית לצד מנהגים מבני העדה התוניסאית ועד למנהגי ליטא כמנהג המקום.

 

מי שנתן נאום חוצב להבות אש לפחות כמו ה'מאמר' באירוסיו היה התמים הנודע ר' מענדי גרוזמן, שמתברר שמאז התחתן בצהרי היום בכפר חב"ד בשיא המגיפה - הוא כבר לא כל כך תמים. מענדי עמד בדברי תורתו על ה'מוח טוב' שיש לשותפו להגשה ב'כאן מורשת' ולאחר מכן ריתק את החברים בהלכות שלום בית והמסתעף עד שקירות העיר בני ברק רעדו מצחוק. 

מי שתפס את מלאכת הצילום לערב היה העיתונאי דב אייכלר, שלקח מהצלם יעקב לדרמן את המצלמה והפלאשים ותקתק תמונות. לייבל'ה תפס תמונה טובה. 

ואחרי שהזמר אביב גפן בכה בשידור בעקבות מבול התגובות מחרדים שהתרגשו מהשיר שהקדיש לבני ברק בעיצומה של הקורונה והוריד בכך את מפלס השנאה וההסתה - עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך פגש את הזמר באירוע סגור בתל אביב שערך הנגיד הבריטי ר' יצחק שפירא. ארליך הודה לגפן על המחווה ועל התגייסותו לעצירת ההסתה וגפן, כך ניתן לראות מהתמונה, התרגש בשנית והבטיח להמשיך ולפעול למען יחס של כבוד לציבור החרדי.

בעולם העיתונות החרדית ישנם גם חידושים, לייבל'ה מדווח כי עיתון 'יום ליום' העיתון הספרדי של ש"ס לשעבר הפסיק לצאת כעיתון מודפס והוא מופץ ברשת רק בגרסה דיגיטלית ועל זה נאמר תם עידן תרתי משמע.

ומיד לאחר שדאג לפתיחת היכלי הישיבות והכוללים (700 בחורים בקפסולות בלעה"ר) וכן לקראת חג מתן תורה ראה לייבל'ה השבוע את יו"ר ועד הישיבות הגאון רבי חיים אהרן קאופמן מול שריד בית מקדשנו הכותל המערבי מעתיר עבור עולם התורה והיכלי הישיבות עליהם מופקד. 

לאחר שביקר בכותל, לייבל'ה הגיע השבוע למירון, שם פגש שני 'לשעברים': הראשון, מזכיר מועצת גדולי התורה לשעבר מרדכי שטרן בשיחת רעים עם הלשעבר של ויז'ניץ בכנסת ח"כ מנחם לייזר מוזס. 

ומי שעוד נצפה במירון, היה שחר פיירמן, מנהל אתר קבר רחל שהגיע לבדוק את התפילות אצל רבי שמעון. 

ואפרופו ויז'ניץ. ח"כ טסלר שמדין נעל גדר פרץ ניכס לעצמו את הוועדה לפניות הציבור שהובטחה לח"כ אייכלר, שבמו ידיו הקים ומינף את הוועדה הזניחה, נצפה השבוע מתדלק כאחד האדם.

 

ואפרופו ויז'ניץ וטסלר, בעוד טסלר ישב אצל האדמו"ר בחצור לדון על מתווה החזרה לשבועות בחצר החסידות, בבני ברק נצפו צמד העוזרים של טסלר שמוליק שוק וברטלר.

לייבל'ה גם לא זנח את כנסת ישראל השבוע והגיע לראות את ישיבת סיעת יהדות התורה שהתכנסה לאחד בין הפלגים. 

הראשונים שראה היו העוזרים של סגני השרים מקלב ופרוש. לייבל'ה ראה את שניאור רוזן מספר למנדלוביץ' (שעזב את תחום היח"צ), איך עובדים עם סגן שר. 

גם את צוות הכתבים והעוזרים ובראשם ארי קלמן שיצא מבידוד, ראה לייבל'ה מתרווחים על הספות ממול ישיבת הסיעה. 

ורגע לפני עלייתו לראשונה לנהל את מליאת הכנסת כסגן היו"ר, מורגנבסר ומשריקי נצפו מנצלים את הדקות האחרונות שמאבטחי הכנסת מאפשרים את הגישה לחבר הכנסת ארבל.

ומה עושה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בימים שהוא באופוזיציה? השבוע לייבל'ה ראה אותו באירוע של איש אמיד מבני יהדות בוכרה, כשהרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר מנסה לחזק את ליברמן. 

את השר זאב אלקין שכונה השר של המימדיון ראה לייבל'ה בשישי האחרון בקניון מלחה צועד עם בקבוק מים ומסכה כפי ההנחיות. אלקין טוב הלב לא נפגע שקוראים לו 'שר המים', אלא אדרבה ממנף את הדבר קדימה. 

גם את הפרשן מס' 1 עמית סגל ראה לייבל'ה מנדנד את עגלת הקטנה בתוך שיחת תדרוך לקראת הקלטת פאנל אולפן שישי. 

שידוך נוסף השבוע היה של הצלם המוכשר והחביב שלומי כהן וכוכב סדרת ה'נייעס' שמצא את זיווגו עם בת שליח חב"ד בגילה הרב שמחון, וכשליטאי יצירתי מתארס עם חבדניקי"ת, הצעת הנישואין הפכה למרגשת ולמעמד פאר בקיסריה לשם הגיעו זמרים וכלי נגינה וצוות צילום ענק שעמדו מוכנים כמו צלפים מוכנים לרגל התזת השמפניה.

ואת חברי קו הנייעס המוביל במגזר החרדי 'קו הסקופים' ומערכת העיתון במייל 'וידעת היום', ראה לייבל'ה מתכנסים ספונטנית בליל שישי בביתו של איש התקשורת ישראל קליין שמונה למנהל התוכן של המערכת. באותה הזדמנות הודיע חבר מערכת 'בין הסדרים' אלי ביתאן, על הפגישות עם כלתו לקראת הסגירה. לייבל'ה מאחל ברכת הצלחה לישראל קליין. 

בצל החזרה לשגרה, לייבל'ה יצא להסתובב בבני ברק. הוא הגיע לגבעת ישיבת סלבודקה ברחוב הרב שר שם ראה את הרב אהרן הירש, הבן יחיד ונאמן ביתו של ראש ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש, מצטרף לאביו בדרך לתפילת שחרית בקפסולה שבתוך הקפסולה. 

את ר' דוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי מאקאווא, ראה לייבל'ה בהכנת מלווה מלכה במוצאי שבת האחרון בבית המדרש מאקאווא שהייתה למלווה מלכה הראשונה לאחר חודשיים של נגיף קורונה.

ובכנס הוקרה למתנדבי החמ"ל העירוני והמתנדבים בירושלים, קיבל מוישה רוזנגרטן, מנהל מגזר חרדי של כללית בירושלים, תעודת הקורה משר הפנים אריה דרעי וראש העיר משה ליאון.

לייבל'ה שולח ברכות לזמר סנדי שטיינר לרגל יום הולדתו, לייבל'ה מצטרף למאחלים חבריו ומכריו וכל אמני המוזיקה בארץ ובעולם כולו.

יום ההולדת של סנדי נחגגה בצל חגיגות השנה לשיר "אבא אבא" של המלחין בנצי שטיין, וכל הסרטונים והקאברים יחד יש 7 מיליון צפיות.

ולפני פינת המזל טובים השבועית, מערכת 'בחדרי חרדים' ולייבל'ה שולחים את תנחומיה הכנים לידידנו וחברנו העיתונאי המוכשר ר' יעקב יואל (יקי) אדמקר מאתר 'וואלה', לשעבר מבכירי כותבי האתר, ומאחל לו ולזוגתו שלא תדעו עוד צער ויגון לעולם ומן השמים תנוחמו.

מזל טוב לנגיד ר' דן גרטלר ממחזיקי עולם התורה, לרגל נישואי בתו בשבוע הבא עם בן הגר"ח שחטר ממודיעין עילית. לייבל'ה כבר קיבל הזמנה וראה כי החתונה תתקיים במקום פתוח באזור געש. 

בשבוע שעבר נערכה שמחת הברית לנכד מקורבו איש העסקים הרב ברוך ערבליך, יו"ר קבוצות סן חן, בן לבנו איש עסקים הצעיר יעקב ערבליך מנהל קבוצות סן חן מי ששימש כסנדק היה הגרש"א שטרן. 

ברכת מזל טוב לדני כהן, מנהל משרד הפרסום 'פילוחים', לרגל אירוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ומי שחגג השבוע היה חיים שאול נוישטט, מנהל רשת עדכוני חב"ד. בחתונה שנערכה בכפר באו החברים לרקוד. 

ולסיום מזל טוב למתנדב 'איחוד הצלה' המפורסם של בני ברק יהודה הילדסהיים, לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. 

לייבל'ה רכילות חרדית אלי ביתאן יצחק פלדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד