י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מתערבת בבחירות לנשיאות"

טוויטר ביצעה צעד דרמטי נגד טראמפ וחטפה

רשת טוויטר סימנה הלילה בצעד דרמטי שני ציוצים של הנשיא טראמפ עם הודעה כי הציוץ עלול להכיל מידע מטעה לציבור. טראמפ לא נותר חייב וירה אש • "מתערבת בבחירות לנשיאות 2020 וחונקת את חופש הביטוי"

טוויטר ביצעה צעד דרמטי נגד טראמפ וחטפה
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

מאז נכנס נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לחדר הסגלגל הוא סיגל לעצמו שימוש אובססיבי ברשת החברתית טוויטר ככלי להפצת מחשבותיו. ברשת מוצא הנשיא טראמפ, בדומה לראש הממשלה נתניהו, את היכולת לשוחח עם אוהדיו מעל לראשה של התקשורת שאינה מחבבת אותו לשון המעטה.

הלילה, לראשונה מאז נכנס לתפקידו, הנהלת הרשת החברתית טוויטר סימנה שני ציוצים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כבעלי תוכן מטעה. בתגובה לכך, הנשיא טראמפ האשים את פלטפורמת המדיה החברתית בהתערבות בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב ובפגיעה בחופש הביטוי.

הציוצים אותם טוויטר סימה כמטעים, היו בנוגע לטענה כי הצבעה בדואר בבחירות תוביל להונאת בוחרים. טוויטר סימנה סימון קריאה לצד הציוץ של הנשיא והודעה שבה קראה למשתמשים לבדוק את העובדות בציוציו של הנשיא.

בהודעה נכתב: "קרא את העובדות לגבי פתקי הצבעה בדואר", מצורף קישור לדף בדיקת עובדות שיצרה החברה, המכיל קישורים למאמרים חדשותיים בנושא.

טראמפ כדרכו, לא נשאר חייב וזמן קצר לאחר מכן הגיב על כך בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ האשים את החברה כי היא "מתערבת בבחירות לנשיאות 2020 וחונקת את חופש הביטוי", והוסיף כי לא יאפשר לכך לקרות.

טוויטר מצידה טענה כי הצעד נועד לספק הקשר רחב יותר לדבריו של טראמפ, וכי הדבר מהווה חלק ממדיניות "המאבק במידע מוטעה", מגמה חדשה שאותה מובילה החברה לאור מידע שגוי שרץ בפלטפורמה החברתית אודות נגיף הקורונה.

ההחלטה חסרת התקדים של החברה מעוררת שאלות נוספות בנוגע לנכונותה להחיל באופן עקבי את התווית על ציוצים נוספים של הנשיא כמו גם על אחרים.

 

דונלד טראמפ טוויטר קרב טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד