י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בספינת הענק

קרוב ל-6000 מתו: כך דואגים בהולנד לחסרי הבית במשבר הקורונה

ישראלית שמתגוררת בהולנד סיפרה בראיון לכאן חדשות כי למרות שמספר הקרבנות לנגיף הקטלני גבוה במדינה, העסקים בה נמשכים כרגיל •  "בעיקר סומכים כאן על האחריות האישית של האנשים" • וגם, ספינת הקרוז שהוסבה לבית מלון להומלסים

קרוב ל-6000 מתו: כך דואגים בהולנד לחסרי הבית במשבר הקורונה
ספינת תענוגות צילום: pixabay

קצב הקרבנות למגיפת הקורונה בהולנד עולה בקצב מדאיג, אך למרות זאת החיים נמשכים במדינה כרגיל. גב' רייך, ישראלית שגרה באמסטרדם הבירה סיפרה לכאן חדשות כי החיים במדינה ממשיכים במסלולם ולא ממש מתרגשים שם מהנגיף הקטלני.

"יש לציין שזה לא מאוד מורגש‫ בחיי היום ביום, נדמה שהחיים פשוט ממשיכים במסלולם, נגיד, אם עכשיו אני רואה אנשים שאני מכירה כאן זה לא הדבר הראשון שעולה - כמה מתים יש לנו, איזה מצב נוראי. אומרים על זה שמחכים לחזור לשגרה, על מזג האוויר. אפשר לומר שהחיים די נמשכים כסדרם. אנשים הולכים לקניות, יוצאים לשמש קצת להתאוורר" סיפרה.

רייך מספרת כי לא ננקטו צעדים חריפים מדי להילחם בנגיף. "בהולנד בעצם לא ננקטו צעדים יותר מדי חריגים מבחינת מדיניות הסגר. אפשרו לאנשים להמשיך לצאת מהבתים ללא הגבלת מרחק. ניתן לצאת לעשות ספורט בפארקים, אפשר אפילו סתם לשבת להשתזף".

"בעיקר סומכים כאן על האחריות האישית של האנשים" היא אומרת. "אני חושבת שאנשים די עומדים בזה פחות או יותר. שומעים הולנדית ברחובות, שזה דבר מאוד מוזר פה באמסטרדם. (בדרך כלל) שומעים בעיקר בליל של שפות" ציינה.

רייך סיפרה, כי במדינה גם דואגים  להומלסים. "מלבד התיירים יש עוד משהו שקצת נעלם מהנוף באמסטרדם שזה ההומלסים. אז מסתבר שאת אחת מספינות הקרוזים שעומדות ריקות ייעדו לטובת הנושא הזה וההומלסים יכולים לשהות שם בזמנים האלה".

רייך שיבחה את התנהלות הממשלה ואמרה כי "יש שיגידו שההולנדים ובכלל התנהלות הממסד היא די שאננה. שאולי לא ננקטו מספיק צעדים לשמור על בריאות האזרחים. אבל בפועל מה שאני שומעת הוא שהכלכלה של הולנד וגרמניה הן בין הכלכלות היחידות, לכל הפחות פה באזור, שעדיין ממשיכות לתפקד ועדיין מצליחות לשמור על האנשים במצב נפשי סביר יחסית".

רייך סיפרה כי בניגוד לביקורת המוטחת לעבר ממשלת ישראל, שם המדינה דואגת לעסקים ומאפשרת הלוואות. "גם עסקים שנפגעו מהמשבר יש להם איזשהו ביטחון ברשויות שבעצם יספקו להם, אם זו הלוואה אפשר גם לקבל מענק, גם עצמאים. יש באמת הרבה דרכים לקבל עזרה מהמדינה. בסך הכל אנשים שומרים פה על איזושהי שלווה וגם זה חשוב בימים כאלה".

לפי נתוני התחלואה במדינה, עד כה נדבקו בנגיף למעלה מ-45 אלף איש בקורונה, ויותר מ-5,800 מתו.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד