י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאיימים בשביתה

רשות שדות התעופה נגד אל-על: "חייבת סכומי עתק"

ועד עובדי רשות שדות התעופה מאיים לקרקע ולהשבית כליל את פעילותה של חברת אל-על, בשל חובות של חברת התעופה הלאומית לרשות, העומדים על מיליוני שקלים

רשות שדות התעופה נגד אל-על: "חייבת סכומי עתק"
מטוס אל על צילום: משה מילנר, לע"מ

לאחר שרשות שדות התעופה פנתה שלשום לאל-על ודרשה ממנה לשלם את חובותיה, היום ועד עובדי רשות שדות התעופה מעלה מדרגה נוספת בעימות ביניהם ומאיים לקרקע ולהשבית כליל את פעילותה של חברת אל-על.

בהודעה שפרסמו אנשי הוועד נמסר, כי "לא ייתכן שעובדי הרשות עדיין בבית, חלק בחל"ת וחלק ב-50% משרה כי אין איך לשלם להם משכורת, בעוד שאל-על חייבת לרשות סכומי עתק".

במכתב ששלחה שלשום הרשות היא איימה שבמידה ואל-על לא תשלם את החובות, שעומדים על עשרות מיליוני שקלים, הם ינקטו בהליכים משפטיים ועיקולים. היום הם מאיימים כי ישביתו לגמרי את פעילות החברה, זאת בזמן שהחברה נמצאת בקשיים ופועלת לקדם תוכנית התייעלות ולהחזיר את הפעלת הטיסות לסדרן.

תקציב של הרשות איננו מגיע מטעם המדינה, והרשות אמונה על ניהול הכנסותיה וקיומה הכלכלי בעצמי. מקורות ההכנסה שלה כוללים אגרות הנוסעים לחו"ל, דמי שכירות משטחי המסחר בטרמינל וכן שירותים כללים לחברות תעופה.

החוב של אל-על הצטבר מתחילת משבר הקורונה, לרבות מאז חודש פברואר האחרון, אז הפסיקה החברה לשלם לרשות שדות התעופה עבור האגרות והשירותים השונים שהיא מקבלת. שירותים אלה כוללים בין היתר, אגרות המראה ונחיתה, שטחי חנייה, אגרות מטען ונוסעים ושטחים מסחריים.

אל על רשות שדות התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד