י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

נתוני 'אגד' מצביעים: המתיחות בירושלים לא השפיעה על מספר הנוסעים לכותל בחג

שיא בנסיעות לכותל המערבי: 9,143 נסיעות הופעלו בקווי הכותל בימי חג הסוכות • יותר מ-600,000 איש נסעו לכותל בקווי אגד • אגד י-ם: "בכותל יצרנו מצב הפוך - האוטובוסים המתינו לנוסעים"

נתוני 'אגד' מצביעים: המתיחות בירושלים לא השפיעה על מספר הנוסעים לכותל בחג

באגד מסכמים את מערך ההיסעים המורחב שהופעל בימי חג הסוכות, כשמספרי שיא מככבים הפעם בנתוני הסיכום של מבצע חגי תשרי של אגד.

הנתון המרכזי העולה מנתוני אגד: המתיחות הביטחונית שהייתה במהלך ימי החג באזור העיר העתיקה ומזרח העיר לא השפיעה על כמויות הנוסעים שפקדו את הכותל המערבי. על-פי נתוני אגד בוצעו במהלך ימי חול המועד והושענא רבה 9,143 נסיעות לכותל בהם הוסעו לכותל וממנו כ- 600,000 איש. הנתונים אף מצביעים על עלייה בנסיעה ההמונית לכותל המערבי לעומת חול המועד בשנים קודמות.

גם בקווים הייעודיים הבינעירוניים, שמפעיל אגד לריכוזים החרדיים, נרשמו ביקושים מוגברים. אגד הפעיל 1,807 נסיעות בקווים אלו, בעיקר בקווי ירושלים-בני ברק, אשדוד, בית שמש, חיפה, נתניה, צפת, מירון וחצור ועוד.

ביצועו של מערך לוגיסטי נרחב כל כך חייב את אגד להפעיל מאות נהגים, אוטובוסים, עשרות פקחים, אנשי תנועה ותחזוקה. הצוות המקצועי והתפעולי החל את עבודת יומו במהלך החג החל מעלות השחר ועד לשעה 2:00-3:00 אחר חצות. זאת, למרות שהשרות הסתיים בשעה 1:00 בלילה.

באחד המקרים, למשל, הופיעו בשעה 1:10 אחר חצות, קרוב ל-1,000(!) איש, אשר יצאו מאירוע שמחת בית השואבה באחד הריכוזים החרדיים הגדולים. ב'אגד' נערכו מיידית, הזעיקו נהגים ואוטובוסים והאריכו את השירות בשעה נוספת.

מעמד ברכת כהנים, דרש את מלוא המשאבים, תוך שימת לב מלאה לתגבור קווי הכותל הסדירים כמו גם לציר הבינעירוני ולמערך ההיסעים מהשכונות. ליל הושענא רבה, הביא את 'אגד' לפעילות מסביב לשעון, משך כל שעות הלילה כאשר השירות מן השכונות פועל גם בערב וגם לתפילת וותיקין.

רונן חליפה מנהל אגף התנועה הארצי באגד ציין בסיפוק, כי על אף העומסים בצירי התנועה ועבודות התשתית בירושלים, המקשים מאוד על התנועה, ההערכות המוקדמת למתן השרות בחול המועד הוכיח עצמו. "במקום שנוסעים ימתינו לאוטובוס, יצרנו מצב במוקדים העיקריים בו האוטובוסים הם הממתינים לנוסעים". בכל אחד מן המוקדים הוצב פקח מקצועי, מלבד שלושה פקחים מיומנים בכותל עצמו, וארבעה נוספים באזור הכניסה לעיר העתיקה, אשר ניווטו ותגברו את שיירת האוטובוסים 24 שעות ברציפות, ככל שגבר הצורך והביקוש.

נציגי אגף התנועה באגד קיימו לאחר החג שורה של שיחות סיכום עם נציגי התחבורה במנהלות השכונתיות וכן עם נציגי הציבור בתחום התחבורה בבית שמש, במטרה לסכם את מערך ההיסעים ולעמוד על הנדרש להמשך פעילות מוצלחת למען הציבור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד