י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קרב איתנים ביהדות התורה

טסלר מונה ליו"ר הוועדה; אייכלר זועם ובדגל מתעקשים על סגן יו"ר הכנסת

הקרב על איוש התפקידים ביהדות התורה עולה מדרגה. חבר הכנסת אייכלר מאוכזב על כך שטסלר קיבל את תפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור, תפקיד שלטענתו מגיע לו על-פי הסכם. ישיבת הסיעה שהתקיימה היום היתה סוערת במיוחד, כשגם נושא השוויון בתפקידים בין הסיעות עלה

טסלר מונה ליו"ר הוועדה; אייכלר זועם ובדגל מתעקשים על סגן יו"ר הכנסת
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

הקרב בתוך יהדות התורה נמשך במלוא המרץ, כמרכז המחלוקת הוא סביב מינויו של חבר הכנסת יעקב טסלר לתפקיד יושב ראש הועדה לפניות ציבור. בעקבות המינוי, מסרב חבר הכנסת אייכלר להשתתף בהצבעות המתנהלות בממשלה היום (רביעי) בכנסת.

חברי סיעת יהדות התורה התכנסו הבוקר לדיון סוער במיוחד, כשברקע אישור הוועדה המסדרת את המלצות ראשי הועדות ובהן ישנה המלצה למנות דווקא את יעקב טסלר לראשות הוועדה לפניות הציבור.

בפתח הדיון הסוער טען חבר הכנסת ישראל אייכלר כי נעשה "מחטף" בוועדה הבוקר. אייכלר טוען כי הסיעה טרם החליטה על זהות יושב ראש הועדה והוא הטיח את האשמות כלפי יו"ר הסיעה, יעקב אשר, שממונה על הנושא.

חבר הכנסת אשר מצידו התגונן וטען כי קיבל את ה'המלצה' מלשכתו של השר ליצמן, כפי שנהוג שיו"ר הסיעה מוסר את השמות של הרכבי ראשי הועדות שמגובה בהסכם שנחתם בין בעלזא לויזניץ. בנוסף טען אשר, כי אין סיבה להאשים את דגל התורה בבעיות פנימיות של אגודת ישראל ולהאשים את דגל בתורה.

בשלב זה, חבר יעקב טסלר שמונה לתפקיד יו"ר ראש הוועדה הזניחה, השיב לטענות של חבר הכנסת אייכלר וטען כי המינוי כבר סוכם בישיבה בה הוא השתתף ביום רביעי בשבוע שעבר בלשכתו של השר יעקב ליצמן, שם הוצאו ההסכמים מהם עולה כי התפקידים הולכים על פי סדר המקומות וכי לא מתחשבים בסיכומים בעל פה.

עוד הגיב טסלר לטענותיו של אייכלר, כי המינוי לא עלה לדיון בסיעה כפי שלא עלו לדיון שאר התפקידים של חברי הכנסת ליצמן, גפני, פרוש, מקלב ואשר.

בהמשך הישיבה נפתח קרב על בנושא המשקל השווה בחלוקת התפקידים בין הסיעות, מחלוקת אותה חשפנו לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים'.

ליצמן התייחס לנושא ואמר: "עם כל הכבוד, הוועדות של אגודה - לא שוות לוועדת החוקה (אותה מחזיק ח"כ אשר, א.ק.)" ולכן טוען יו"ר המפלגה, באגודת ישראל צריכים לקבל את סגן יושב ראש הכנסת שמיועד לחבר הכנסת המיועד יצחק פינדרוס.

גפני השיב לליצמן וטען כי "זה לא ההסכם, יש לי את ההסכם". גפני הקריא את ההסכם אמר, "ההסכם לא מדבר על שוויון, אין מציאות כזו". הוא הקריא את ההסכמים ופסק: "בכנסת אנחנו רשאים לבחור ראשונים".

מקלב אמר בדיון: "אפשר לטעון שאין שוויון בין הכספים לשיכון". להפתעת כולם ליצמן אמר לעמיתיו "אני מוכן להחליף" כשהוא מתכוון להחלפת התפקיד בינו לבין חבר הכנסת משה גפני. דבר זה מעניין עוד יותר, בעיקר לקראת כתב האישום החמור הצפוי נגד השר ליצמן, שלא יאפשר לו להמשיך לכהן כשר.

בהמשך הקריא גפני את ההסכם במענה לטענות אגודת ישראל, ואמר "ההסכם הזה עשה שלום ביהדות התורה, היה שקט ולא היה ויכוח על דבר או חצי דבר". כאשר סגן השר פרוש טען בין הדברים כי "הייתי שנתיים וחצי מחוץ לכנסת, הכנסתי את יעקב אשר, ולא ביקשתי תמורה ולא עשיתי את זה כי גפני ביקש".

גפני חתר לסיכום בנוגע לחלוקת תפקיד הסגן, כאשר גפני דרש את התפקיד לחבר הכנסת יצחק פינדרוס, והוא העלה אפשרות, אותה הציע יעקב אשר, והיא לעשות רוטציה על התפקיד.

מי שהתנגד ליוזמה של הרוטציה, היה חבר הכנסת אורי מקלב שאמר: "לא רוצים שום רוטציה. רוצים את זה לגמרי שלנו". מקלב אף האשים את אגודת ישראל. "מתנהגים כמו בני אדם וכעת מתנהגים אלינו כמו לא יודע מה..."

לבסוף סוכם כי הסיעות יפגשו בנפרד ויכריעו על כך ביום שני הקרוב בישיבת הסיעה, כאשר חבר הכנסת ישראל אייכלר סירב במחאה להשתתף בהצבעות שהתנהלו לאורך היום במליאת הכנסת.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי אחר הצהריים התכנסו בדגל התורה לישיבת סיעה פנימית בה סוכם כי הם מתעקשים לקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת לקדנציה מלאה, והם חוזרים בהם מההצעה לקיים על התפקיד רוטציה עם חה"כ אייכלר.

יהדות התורה יעקב טסלר ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד