ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לחיות בכבוד

בעקבות הקורונה: מחסור עצום בארוחות לנזקקים

ארגון 'לחיות בכבוד' מתריע על מחסור חמור במנות אוכל מבושלות לנזקקים, אשר חלק ניכר מהן הגיע כמזון עודף מתעשיית המסעדות, האולמות וממקומות עבודה, עקב סגירת המשק במשך חודשיים • "מקווים כי החזרה לשגרה בתחום המסעדנות ואולמות האירועים תהווה גם חזרה לשגרה לנתמכים שחיים על ארוחות אלו"

בעקבות הקורונה: מחסור עצום בארוחות לנזקקים
ארגון 'לחיות בכבוד' בפעולה צילום: ארגון 'לחיות בכבוד'

פגיעה נוספת כתוצאה מסגירת המסעדות, אולמות האירועים וחברות ההסעדה בזמן השבתת המשק: מחסור חמור של כחצי מיליון מנות מזון מבושלות לנזקקים, אשר נסמכות על מזון שהוצל מתעשיית ההסעדה והאירועים.

בישראל חיים כ-1.8 מיליון אנשים מתחת לקו העוני ורבים מהם לא זוכים לאכול מזון מבושל מידי יום. כיום, הצלת מזון מענף האירועים וההסעדה מספקת כ-3 מיליון ארוחות מבושלות בשנה, מתוך כ-40 מיליון ארוחות אופציונליות. 

סגירת המשק ובתוכו תחום המזון, הביאה לכך שבחודשיים האחרונים, נוצר מחסור של כחצי מיליון ארוחות מבושלות, כ-250 אלף ארוחות חמות לנזקקים בחודש. 

ארגון לחיות בכבוד, אשר מבשל אוכל חם ומזין לניצולי שואה, קשישים נזקקים ומספק סלים עבור תינוקות (מזון וציוד) ממשפחות נזקקות, קיבל בתקופת הקורונה מאות פניות מנזקקים שאינם מקבלים מזון ותרומות דרך קבע מהארגון, עקב הפסקת קבלת הארוחות החמות שהיו רגילים לקבל מעמותות שונות.

ארז קרלשטיין מנכ"ל ארגון 'לחיות בכבוד' אמר כי "הארגון שלנו מספק כ-400 אלף ארוחות בשנה לנזקקים, אך ישנו צורך לעוד מיליוני מנות לאלו שאין להם. בכוחו של מפעל הצלת המזון הנרחב לספק את הארוחות הללו.

ארז קרלשטיין מנכ"ל ארגון 'לחיות בכבוד'

אנו מקווים כי החזרה לשגרה בתחום המסעדנות ואולמות האירועים תהווה גם חזרה לשגרה לנתמכים שחיים על ארוחות אלו ושתרומות עודפי המזון לנזקקים תחודש".

קורונה נזקקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד