י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הצטרף לפסק הדין החריף

הגאון רבי נפתלי נוסבוים נגד הרב ברלנד

המכתב נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים' חוצה את כל המגזרים: הפוסק הגאון רבי נפתלי נוסבוים, מעמודי ההוראה בדורנו, צירף את חתימתו. יצוין כי הרב נוסבוים היה חתום על המכתב הראשון של בית הדין שהוקם בעניין הר' ברלנד

הגאון רבי נפתלי נוסבוים נגד הרב ברלנד
הגאון רבי נפתלי נוסבוים צילום: שוקי לרר

הדרמה סביב המכתב נגד הרב ברלנד נמשכת: הגאון רבי נפתלי נוסבוים מגדולי הפוסקים בדורנו ראש בתי הדין "הישר והטוב" "נתיבות חיים" ו"אהבת שלום" ומי שמשמש כראש ישיבת "חיי משה", מצרף היום (רביעי) את חתימתו לפסק הדין החריף נגד הרב אליעזר ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים.

הפסק של בכירי הדיינים והפוסקים נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', כעת מתפרסמת חתימתו של הגר"נ נוסבוים, כשהוא מוסיף לפני חתימתו את המילים: "גם אני עני מצטרף לדברי הבי"ד בפסקו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חסידי ברלנד ניסו להפעיל לחצים כבירים על הגאונים רבי מנחם מנדל שפרן והגאון רבי נפתלי נוסבוים, שכידוע צירפו את חתימתם למכתב ההזמנה לרב ברלנד להתייצב בבית הדין מיום ג' סיון תשע"ט, לפני שנה בדיוק, וטרם הספיקו לצרף את חתימתם לפסק הדין שפורסם בימים האחרונים.

העובדה שחתימתם של רבנים חשובים אלו עדיין לא הופיעה על הפרסום הראשון של פסק הדין נוצלה על ידי חסידי ברלנד לתעמולה שקרית כאילו דיינים אלו מסתייגים כביכול מפסק הדין החריף נגד ברלנד ובהודעות שפרסמו ברשתות החברתיות נכתב תחת הכותרת "פרסום ראשון ודרמטי": "מרן הגאון הגדול הרב נפתלי נוסבוים שליט"א והגאון הרב מנדל שפרן סרבו כביכול לחתום על הפסק דין המעוות שנכתב בעניין הגאון החסיד רבי אליעזר ברלנד שליט"א למרות שהיו חתומים על המכתב הראשון בעת שהוקם הבית דין".

אתמול פרסמנו כאן לראשונה על הצטרפותו של הגאון רבי מנדל שפרן והיום אנחנו מפרסמים כאן לראשונה גם את הצטרפותו של הגר"נ נוסבוים לפסק הדין.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי לחתימתו של הרב נוסבוים על פסק הדין, קדמה שיחה יסודית עם אחד מדייני בית הדין שמסר לגר"נ את פרטי השתלשלות העניינים שהביאו בסופו של דבר להחלטה החריפה וחסרת התקדים נגד הרב ברלנד.

הרב נפתלי נוסבוים הרב אליעזר ברלנד פסק דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד