י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ההחלטה ההרסנית

הצהרה דרמטית בארה"ב שפוגעת בכלכלה הסינית

היחסים בין סין לארה"ב מחריפים לאחר הצהרה דרמטית של מזכיר המדינה האמריקני לפיה, ממשל טראמפ אינו רואה עוד בעיר הונג קונג טריטוריה שיש לה אוטונומיה מסין

הצהרה דרמטית בארה"ב שפוגעת בכלכלה הסינית
שר החוץ האמריקני פומפאו נוחת בישראל צילום: לע"מ

הצהרה דרמטית: מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו עדכן היום (רביעי) את הקונגרס של ארצות הברית כי ממשל טראמפ אינו רואה עוד בעיר הונג קונג טריטוריה שיש לה אוטונומיה מסין, ההצהרה, מהווה מכה פוטנציאלית להיותה של העיר מרכז פיננסי גדול.

משמעות הדבר היא כי הונג קונג לא תהנה מהמעמד הכלכלי המיוחד לה היא זכתה מוושינגטון כל זמן שהיה לה מעמד כאוטונמיה. ההודעה באה בעקבות חוק שיזם הנשיא טראמפ לפיו מחלקת המדינה תעדכן פעם בשנה אם חל שינוי בדבר מעמדה של הונק קונג כדי להצדיק יחס מועדף מארה"ב בכל הנוגע לסחר, יחס שממנו נהנתה עד כה.

כעת טראמפ יצטרך להחליט האם לבטל חלק מהפריבילגיות הכלכליות שמהן נהנית הונג קונג ביחסיה עם ארה"ב או אם לבטל אפילו את כולן.

בתוך כך, בסין ממשיכים בכוונתם לקדם חוקים שעלולים לפגוע בדמוקרטיה בהונק קונג, במסגרת החוקים האלה עשויים לקום בהונג קונג בסיסים של סוכנויות המודיעין של המשטר הסיני, והצעד של המשטר הסיני עורר בימים האחרונים גל חדש של מחאה בעיר נגד בייג'ינג.

מזכיר ההגנה האמריקני הגיב היום על כך, "החלטתה ההרסנית של בייג'ינג היא רק הצעד האחרון בשורה של צעדים הפוגעים עמוקות באוטונומיה ובחירויות של הונג קונג ומפירים את הבטחותיה של סין עצמה לעם בהונג קונג, הבטחות שניתנו במסגרת ההצהרה המשותפת הסינית-בריטית. שום אדם בר-דעת אינו יכול לטעון היום שלהונג קונג יש מידה גבוהה של אוטונומיה מסין, בהתחשב בעובדות בשטח. כעת ברור שסין מעצבת את הונג קונג בדמותה שלה".

הונג קונג קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד