ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התחקיר הבלתי ייאמן

השוטרים תפרו תיקים; הנשיא בוחן מחיקה

תחקיר בלתי נתפס פורסם בימים האחרונים ב'כאן 11' והסעיר את המדינה. לפי פרסומו של העיתונאי אוריה אלקיים שוטרי משטרת קרית מלאכי תפרו תיקים לאזרחים בכדי להציג כביכול הישגים במיגור הפשיעה בעיר | הנשיא קיבל תלונות מאזרחים שביקשו למחוק להם את הרישום הפלילי

השוטרים תפרו תיקים; הנשיא בוחן מחיקה
שוטרים בישראל. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בעקבות חשיפת תחקיר הזיוף במשטרת קריית מלאכי, הנשיא ראובן ריבלין בודק את האפשרות לפנות למשטרה כדי למחוק את הרישום המשטרתי של תושבי העיר ש"תפרו להם תיקים".

בהודעה שיצאה מבית הנשיא נאמר כי הנשיא הביע זעזוע מהעוולות שנעשו כלפי התושבים וביקש מהיועצת המשפטית של בית הנשיא לבדוק את הנושא. 

בתחקיר שפרסם העיתונאי אוריה אלקיים ב'כאן11', עלה כי בתחנת משטרת קרית מלאכי נהגו באופן שיטתי במשך שנים לזייף את נתוני הפשיעה זאת בכדי להציג הצלחה כביכול במיגור העבריינות. 

בעקבות התחקיר קיבל היום הנשיא פניות מתושבים בעיר שביקשו את התערבותו, לאחר שנחקרו באזהרה ונפתח להם תיק פלילי על מסירת הודעה כוזבת.

בבית הנשיא אומרים הערב: "הנשיא, שקרא את פרטי התחקיר, הביע זעזוע מהעוולות שעל פי הנטען נעשו כלפי התושבים". ריבלין הנחה לערוך בדיקה בנושא, ולבחון כיצד ניתן לקדם מחיקה של המרשם המשטרתי שנפתח בתיקים אלו בהמשך לבדיקת הטענות.

מהמשטרה נמסר כי הנושא נבדק וטופל וכי לא מוכרים מקרים נוספים של רישום פלילי שגוי.

מחיקת רישום פלילי נשיא המדינה ראובן ריבלין קריית מלאכי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד