ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי שהמבקר החל לבדוק

המנכ"ל הפורש מודה: טעינו במשבר הקורונה

מנכ"ל משרד האוצר היוצא אומר בראיון הערב "טעינו בחלק מהצעדים שעשינו" | עוד הוא אומר, "העצמאיים צודקים בכל הטענות שלהם, אני לא יודע להחזיר את כל העצמאיים חזרה"

המנכ"ל הפורש מודה: טעינו במשבר הקורונה
שי באבד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"מדינת ישראל ומשרד האוצר בפרט שגו בהתייחסות הכלכלית ובפתרונות שהציגו בתחילת משבר הקורונה, בין אם מדובר בפתרון החל"ת הלא מוצלח ובין אם מדובר ביחס לעצמאיים שעורר זעם ציבורי רב", כך אומר שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר הפורש, והוסיף כי הוא מבין את הכעס של העצמאים, "מבין את הכעס והתסכול של העצמאיים, טעינו בחלק מהצעדים שעשינו".

בראיון שהעניק ל'חדשות 12', האשים באב"ד את מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, שלדבריו דחף לסגר מלא וטען כי אילו היה מוטל סגר מלא היה כאן במדינה כמה מליון מובטלים, "אם היינו הולכים לסגר מלא והיינו מבצעים את אותו סגר מלא שאז משרד הבריאות דחף אליו ובר סימן טוב דחף אליו", מסביר באב"ד, "לחלוטין לא היינו עם מיליון מובטלים - היינו עם פי שניים או פי שלושה מזה והיינו במקום אחר לגמרי. גם היום המנגנונים של הפיצויים שהממשלה נותנת לא מספיקים".

באב"ד מזדהה עם תחושות העצמאיים, "העצמאיים צודקים בכל הטענות שלהם, אני לא יודע להחזיר את כל העצמאיים חזרה, להחזיר את המצב לקדמותו ולהחזיר אותם למקום שהם היו בו ערב הקורונה, וזה לא משנה איזה פיצוי אני אתן לו. אני לא יודע לתת את כמות הפיצויים הזאת".

בראיון מתייחס מנכ"ל משרד האוצר באב"ד לביורוקרטיה שהעצמאים נאלצו למלא, "אני מסכים לחלוטין, בפעימה הראשונה הקריטריונים שגיבשנו היו לא נכונים ולא מתאימים. זה לא שהיה לנו תו"ל קורונה שבאנו ואמרנו, אנחנו יודעים מה זה עושה, אנחנו יודעים מה זה לסגור 30 אחוז מהמשק הישראלי כי עשו את זה 10 פעמים בעבר".

"לא הבנו את עוצמת הפגיעה וכשהבנו אז תיקנו, כי גם אנחנו, זה היה חדש לנו. אנחנו ראינו את התחזיות על מה קורה לגירעון ומה קורה ליחס חוב-תוצר וכמה כסף צריך לגייס, ובסופו של יום אנחנו צריכים לשמור על הקופה", כך באב"ד.

נזכיר כי מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיבל בימים האחרונים מעל 1000 תלונות מאזרחים שנפגעו בתחומים שונים בעקבות משבר הקורונה והוא החל לטפל בהם.

קורונה שי באבד משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד