ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סוף עצוב

תעלומת הטיסה מישראל לסודן והאישיות המסתורית

מטוס מנהלים קטן שהמריא מישראל ונחת בחרטום בירת סודאן, שנחשבה עד לאחרונה מדינת אויב, סקרנה רבים בישראל חובבי המעקבים אחר מטוסים | בחדשות 13 נחשף כי ישראל ניסתה להציל דמות בכירה במדינה שחלתה בקורונה, אך הסוף עצוב

תעלומת הטיסה מישראל לסודן והאישיות המסתורית
מטוס באוויר צילום: unsplash

בבוקרו של יום שני המריא מנמל התעופה בן גוריון מטוס מנהלים קטן, היעד חרטום בירת סודאן. הטיסה הזאת הייתה נשארת חשאית אלמלא המסלול החריג של המטוס שנקלט במכ"מים של יישומוני המעקב אחרי מטוסים באינטרנט ומעורר סקרנות רבה אצל ישראל רבים. את הדברים הללו פרסם הכתב המדיני ברק רביד ב'חדשות 13'.

ביום ראשון בפתח ישיבת הממשלה סיפר ראש הממשלה נתניהו כי שוחח עם מנהיג סודן עבד אל-פתאח אל-בורהאן, איחל לו עיד אל פיטר שמח ודיבר עמו על חיזוק היחסים. אבל בשיחה שבין נתניהו לשליט סודן היה ככל הנראה נושא נוסף – מצבה הבריאותי של הדיפלומטית נג'ווה גדהלדם. גדהלדם היתה היועצת המדינית של נשיא אוגנדה מוסוויני ומקורבת מאוד גם לשליט הסודני. לפני חצי שנה היא היתה זוֹ שהחלה לטוות את הקשרים החשאיים שהובילו לפגישה בין נתניהו לשליט הסודני בחודש פברואר באנטבה שבאוגנדה.

לפני כמה ימים גדהלדם נדבקה בנגיף הקורונה ומצבה הידרדר. לפי מקורות זרים בישראל החליטו להתגייס כדי לנסות ולהציל אותה. היא היתה דיפלומטית מעולה שבזכותה נוצרו היחסים בין ישראל לסודאן", סיפר עו"ד ניק קאופמן – מי שעבד עם גדהלדם על חילופי המסרים הראשונים בין נתניהו לאל-בורהאן.

על המטוס שנחת בחרטוּם היה צוות רפואי, ציוד וּתרופות לְטיפול בּקורונה וכן גורם ישראלי בכיר שעוסק בּיחסים עם סודן. בּתחילה חשבו להטיס את גדה-הלדם לטיפול רפואי בישראל, אבל אז התברר שמצבה קריטי ואינו מאפשר זאת.

אתמול (רביעי) עשרים וְארבע שעות לאחר שהמטוס שב לישראל - הגיעה הַבּשורה לירושלים – וירוס הקורונה הכריע את אדריכלית היחסים בין ישראל לסודאן.

סודן טיסה רפואית ברק רביד ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד