ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תכנית הסיפוח

מדינות ערב מזהירות: "המהלך יחריב את היחסים"

בכירים במדינות ערב על סיפוח אפשרי: "המהלך יחריב את מאמצי ישראל בשנים האחרונות להתקרב לעולם הערבי, ויפגע ביחסיה עם ירדן ומצרים"

מדינות ערב מזהירות: "המהלך יחריב את היחסים"
הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

"המהלך יחריב את מאמצי ישראל בשנים האחרונות להתקרב לעולם הערבי, ויפגע ביחסיה עם ירדן ומצרים", כך אומרים בכירים במדינות ערב ל'כאן חדשות' לגבי הסיפוח. אותם גורמים הוסיפו שכדאי לישראל לזכור שממשלים בארה"ב מתחלפים, ואם ביידן יזכה בנשיאות - היא עלולה למצוא עצמה בבעיה.

אותם גורמים מסרו שאי אפשר לתאר מצב שירדן ומצרים משנמכות את היחסים עם ישראל בגלל מהלך הסיפוח, ומדינות ערביות אחרות מכוננות איתה יחסים דיפלומטיים. ההזדמנות ההיסטורית שבישראל מדברים עליה, היא לא באמת הזדמנות.

הגורמים הפצירו בישראל להפסיק באופן מידי את קידום מהלך הסיפוח ובמקומו להתחיל משא ומתן עם הפלסטינים בתמיכה בינלאומית שידון בכל סוגיות הסדר הקבע על בסיס פתרון שתי המדינות. הם הזכירו לישראל שממשלים בארצות הברית לא נשארים לעד ושאם המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, שמתנגד לסיפוח, יזכה בבחירות בארצות הברית, ישראל עלולה למצוא את עצמה בבעיה.

בתוך כך, מקורות פלסטינים אומרים כי אם יגיע מסר חשאי מישראל שסיפוח אינו על הפרק התיאום בין הצדדים יוכל לחזור לקדמותו. לדברי המקורות, עד כה לא נשלח שליח ישראלי לרמאללה עם מסר ברוח זו.

בתוך כך, בכיר ברשות הפלסטינית אמר כי המשבר הנוכחי עלול להעמיק ולהחריף אם לא יימצא פתרון בימים הקרובים. גורמי ביטחון פלסטינים מסרו כי על אף עצירת התיאום, אין בכוונת אבו מאזן ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים לאפשר לחמאס לנצל את המצב ולעשות פיגועים בשטח. הרשות הפלסטינית מחויבת להילחם בטרור בשטחה במסגרת הסכמים בינלאומיים שהיא חתומה עליהם, גם בלי תיאום עם ישראל. "אבו מאזן עירני לסכנות ומודע לתכניות של חמאס", אמרו.

שלשום אמר סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי כי סיפוח יוביל לפרוץ אינתיפאדה גדולה בשטחים, כלשונו. אתמול קרא מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה לתרגם בשטח את עצירת התיאום עם ישראל ולא להסתפק רק ב"ירי באוויר" כלשונו.

סיפוח התיישבות סיפוח בקעת הירדן מדינות ערב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד