ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
במתכונת מוגבלת וזהירה

תיעוד: הישיבה שהחלה את הזמן כרגיל בר"ח אייר

בישיבת פוניבז' שבראשות הגר"ש מרקוביץ החלו את זמן הקיץ כבר בראש חודש אייר כנהוג מימים ימימה, בעוד שאר הישיבות חזרו רק בשבוע האחרון. ההחלטה התקבלה אחרי התייעצות והכנת מתווה שיגן על שלום הבחורים • צפו בתיעוד מקרית הישיבה

תיעוד: הישיבה שהחלה את הזמן כרגיל בר"ח אייר
בחורי ישיבת פוניבז' לומדים בעידן הקורונה צילום: באדיבות המצלם

ערב חג השבועות, בעוד עולם הישיבות מתחיל בימים אלו את זמן הקיץ בצעדים מדודים ובמתכונת מוגבלת, בישיבת פוניבז' מציינים בסיפוק למעלה מחודש של לימודים סדירים שהחלו מיומו הראשון של זמן קיץ, בראש חודש אייר.

מיד לאחר חג הפסח זימן ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ, את חברי הנהלת הישיבה לדיון במתווה הראוי לפתיחת זמן הקיץ תחת מגבלות הקורונה. ראש הישיבה הבהיר כי בהתאם להוראותיו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל לישיבת פוניבז', אין כל אפשרות לפתיחה של הישיבה במתכונת חלקית, ומשכך פתרונות הכוללים פתיחה בצורה חלקית, או לימוד במרחקים מומלצים בבתי הכנסת שסביב הגבעה, או חזרה הביתה כל ערב, ועל אחת כמה וכמה לימודים מרחוק בקו טלפוני, לא באו בחשבון. או הכל או כלום.

מנהלי הישיבה נענו וצוותה לאתגר הלוגיסטי-בריאותי העצום, ותוך עמידה בכל הדרישות המחמירות של כלל הגורמים הרגולטוריים, ואף למעלה מכך, הצליחו בסיעתא דשמיא מופלאה לקיים את הישיבה מיומו הראשון של זמן הקיץ, במתכונת מלאה ובהתייצבות מליאה "בלב אחד כאיש אחד" של כל תלמידי ובני הישיבה, שגזרו על עצמם הסתגרות מרצון של ארבעים יום וארבעים לילה בהר ד', איש אל יצא מתוך המחנה, ללימודים סדירים, עם שיעורים ותפילות, כולל אש"ל מלא.

"אם הישיבות" אשר ממנה ישקו כל העדרים, נותרה מתחילת זמן קיץ זה, הישיבה היחידה בעולם התורה כולו, בהיקף ובכמות תלמידים שכזו, שקול התורה, התפילה והמוסר, נשמע בהיכלה במתכונת מליאה ומושלמת, של סדרי הלימוד והתפילות, שיעורים יומיים וכלליים, שיחות וועדים, חבורות וחברותות, בהשתתפות מלאה של כל ראשי הישיבה, הרמי"ם המשגיחים וכל צוות רבני הישיבה.

ואכן הפסוק "ובהר ציון תהיה פליטה" החקוק על כתלי הישיבה, התממש לכדי מציאות קיימת. כאשר ישיבת פוניבז' נותרה ל"פליטה גדולה" מכל עולם הישיבות.

כמובן בשל הכורח לעמוד בכל הדרישות הבריאותיות והרגולטוריות של הרשויות השונות, ומתוך חשש שלא תיווצר חלילה בהמשך הפרעה כלשהי, השקיעה הנהלת הישיבה בהכנה הלוגיסטית האדירה של גבעת הישיבה ובנייניה, ואחזקה השוטפת היומיומית של התלמידים. החל מתיכנון וחלוקת המתחמים השונים, אספקת כל צורכי התלמידים כולם בתוך גבעת הישיבה, כולל ארוחות במתכונת מנות אישיות, חיטוי היגיינה וניקיון מקסימליים, ומיגון צוות הישיבה ורבניה.

גם הישיבות הקטנות שע"י ישיבת פוניבז' בירושלים ובבית שמש, נפתחו אף הם במתכונת מלאה, עם כל אמצעי הבטיחות המחמירים.

ישיבת פוניבז', הייתה גם מהמוסדות הראשונים בארץ שקיבלה אישור בריאות תקין ממשרד הבריאות, לאחר סיור מקיף שערך בכל המתחם הד"ר ציון שלוסברג, עם צוות ועד הישיבות.

ישיבת פוניבז הרב שמואל מרקוביץ מתווה הקפסולות תחילת זמן קיץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד