ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נגרם נזק רב • צפו

שוטר הרג אפרו אמריקני: מפגינים שרפו מבנים

העיר מיניאפוליס שבמינסוטה סוערת בעקבות מותו של אזרח ממוצא אפרו אמריקני • עשרות חנויות נשרפו, נשדדו ונהרסו במחאה על מותו • צפו בתיעוד

שוטר הרג אפרו אמריקני: מפגינים שרפו מבנים
תוצאות הוונדליזם במדינה צילום: מתוך הסרטון

הפגנות והתפרעויות נרחבות במחאה על מותו של אזרח אפרו-אמריקני, ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, שנהרג על ידי שוטר לבן. 

אתמול (רביעי) עשרות חנויות ברחבי מיניאפוליס נבזזו והושחתו. מדובר בחנויות הנמצאות במרחק קצר מתחנת המשטרה. הבוזזים נראו בורחים עם טלוויזיות, בגדים ומצרכי מזון. המפגינים השליכו חפצים לעבר שוטרים וניפצו חלונות של עסקים באזור, השוטרים הגיבו בירי כדורי גומי.

בתוך כך, מאות אנשים צעדו דרך מרכז העיר לוס אנג'לס במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד. הצעדה הביאה לעימות אלים עם המשטרה וסגירת הכביש המהיר 101 בסמוך למרכז העיר. המפגינים ניפצו שמשה של מכונית משטרה תוך כדי נסיעה.

המהומות החלו ביום שלישי האחרון, אז תועד שוטר דורך על צווארו של גבר אפרו אמריקאי, עד שזה נשמע אומר, "אני לא יכול לנשום, אל תהרוג אותי". ואכן הוא מת לאחר מספר דקות. בהצהרה של המשטרה נמסר כי האיש "סבל ממצוקה רפואית" ולכן הועבר לבית החולים, שם מת מאוחר יותר.

בסרטון ניתן לשמוע עדי ראיה שאומרים לשוטר לרדת מהצוואר של האיש. אחד מהם אמר: "אתה מתכוון לשבת שם עם הברך על הצוואר?" אחר שאל: "הרגת אותו?". על פי הדיווחים, ה-FBI ורשויות המדינה חוקרים את המקרה, אך את התושבים החקירה לא מעניינת, והם יצאו להפגין נגד מותו של ג'ורג'.

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד