ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התייחסות רשמית ראשונה

ראש מערך הסייבר: "כל הקווים נחצו; החלה מלחמה מסוג חדש"

"הניסיון למתקפה על ישראל היה מתואם ומאורגן במטרה לפגוע במערכת המים ההומניטרית שלנו", כך ראש מערך הסייבר הלאומי בהתייחסות רשמית ראשונה למתקפת הסייבר האיראנית על מתקני המים בישראל

ראש מערך הסייבר: "כל הקווים נחצו; החלה מלחמה מסוג חדש"
ראש מערך הסייבר יגאל אונא צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר מתקפת הסייבר האיראנית ב-23 באפריל על מתקני המים בישראל, התייחס ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא ואמר כי "כל הקווים נחצו, החלה מלחמה מסוג חדש". זו הפעם הראשונה שבה גורם רשמי ישראלי מתייחס במפורש לפרסומים על כך שאיראן תקפה ב־23 באפריל שורה של מתקני מים בישראל.

כזכור, לפני כחודש בוצעה מתקפת סייבר על מערכות המים בישראל, אילו המתקפה היתה מצליחה היא יכלה היתה לגרום לנזק אדיר לתשתיות המים בישראל. על פי ה'וושינגטון פוסט', ישראל בתגובה תקפה כעשרה ימים אחר כך נמל ימי איראני גדול והשביתה אותו למספר ימים.

"לפני כחודש חווינו ניסיון למתקפה על מערכות המים שלנו", אמר אונא בכנס 'סייבר-טק דיגיטל'. "נזכור את החודש האחרון כנקודת שינוי בהיסטוריה של מלחמות סייבר מודרניות. הניסיון למתקפה על ישראל היה מתואם ומאורגן במטרה לפגוע במערכת המים ההומניטרית שלנו. לא מדובר בתשתית מדינה קריטית ואכן הצלחנו לבלום ולמנוע את המתקפה, אבל אם המתקפה הייתה מצליחה, היינו, באמצע משבר הקורונה, נאלצים להתמודד עם נזק מסוים לאוכלוסייה האזרחית ואף מחסור זמני במים, או עירבוב של כלור או כימיקלים אחרים במינון הלא נכון שיכול היה לגרום לנזק ולאסון".

ראש מערך הסייבר הלאומי הלאומי יגאל אונא סירב להתייחס לזהות התוקף ואמר כי "אנחנו לא מייחסים או מאשרים שום דבר לגבי זהות התוקף, אבל רק נוכל להגיד שלא מדובר בקבוצת פשיעת סייבר וזה לא נעשה למטרות פיננסיות כמו כופרה. זה היה מכוון באופן ספציפי לגרום לנזק במרחב הפיזי של החיים באמצעות מערכות בקרה ושליטה".

לגבי המתקפה עצמה אמר אונא כי "היה מדובר במספר רב של מערכות שליטה ובקרה והמתקפה סוכלה בגלל המאמצים שלנו. הלקח הטרי הוא כמה חשוב להיות ערוך ברמה הלאומית ולהיערך למתקפות מסוג זה, לא רק על התשתיות הקריטיות".

מתקפת סייבר איום איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד