ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ברקע תמיכת טראמפ

בסין מתכוונים להשתלט על הונג קונג

לאחר 23 שנים בהן נהנתה הונג קונג מזכויות מסוימות של אוטונומיה ורוב תושביה מתנגדים לשיטה הקומוניסטית הקיימת בסין, האחרונה מתכוונת להשתלט מחדש על העיר 

בסין מתכוונים להשתלט על הונג קונג
אזרחים סינים צילום: unsplash

בסין מתכוונים להשתלט על הונג קונג: היום החליט הפרלמנט בבייג'ינג להחיל את חוק הביטחון החדש על הונג קונג ונועד לבטל כמעט את כל זכויותיה של האוטונומיה הסינית. החוק החדש אף עשוי לגדוע לגמרי את שאיפתם לעצמאות בעתיד, כך דווח ב'כאן'.

הונג קונג נהנתה מזכויות מסוימות של אוטונומיה ורוב תושביה מתנגדים לשיטה הקומוניסטית הקיימת בסין, במטרה להילחם בחוק ההסגרה שהיה צפוי לעבור בשנה שעברה ולחולל עצמאות, פרצו בשנה מספר מחאות בקריאה לדמוקרטיה במדינה, אך ללא הועיל. לפני כחודש החל משפטם של חלק מהמפגינים שנעצרו וחלקם אף נכלאו.

החוק החדש צפוי לצמצם את זכויותיה ולהחיל מעורבות סינית עמוקה יותר בענייני ביטחון הפנים של המדינה שעד כה נהנתה מזכויות של אוטונומיה סינית, הצעד של בייג'ינג כבר זכה לגינויים מסביב לעולם, ואף לגינוי חמור ממשרד החוץ האמריקני, שאיים בסנקציות נגד גופים סיניים בהונג קונג.

ממשל טראמפ תומך במפגינים המתנגדים לצעדים מצד סין, ובנובמבר האחרון חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על צו התומך במפגינים למען הדמוקרטיה בהונג קונג, למרות התנגדותה של הממשלה הסינית, שאף הגדילה ואיימה בתגובה חריפה. השלטונות בהונג קונג מחו מצידם על החלטת ארצות הברית ואמרו כי "זה לא יעזור להקל על המצב".

הלילה אימץ הקונגרס בוושינגטון כמעט פה־אחד הצעת־חוק להטיל עיצומים על אישי־ממשל סינים המעורבים בכליאתם של המוני מוסלמים בני המיעוט האויגורי במחנות־מעצר. ההצעה משותפת לשתי המפלגות וזכתה לתמיכתם של 413 צירים בבית־הנבחרים – לעומת מתנגד אחד בלבד.

סין הונג קונג אוטונומיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד