י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תוגבר האכיפה

ראש הממשלה: יש התרופפות במשמעת • צפו

"נאלץ להטיל שוב מגבלות ולסגור את המשק", כך מאיים הערב ראש הממשלה לאור נתוני התחלואה הגבוהים ביומיים האחרונים. לדבריו, "לא מוקדם מדי לומר שיש התרופפות כללית במשמעת. ראיתי ישראלים רוקדים ללא מסכות" • צפו בהצהרה המלאה

ראש הממשלה: יש התרופפות במשמעת • צפו
נתניהו במשרד ראש הממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

על רקע הזינוק בתחלואה ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (מוצ"ש) הצהרה לאזרחים ממשרד ראש הממשלה ואמר כי "יש התרופפות במשמעת", לדבריו, "כל עוד אין חיסון לקורונה - הנגיף עלול לחזור אלינו".

נתניהו שב וחידד את שורת ההחלטות שקיבלו היום השרים, לפיהן הלימודים במערכת החינוך יימשכו, למעט במוסדות שבהם התגלתה תחלואה של קורונה, וכן הודיע כי תוגבר אכיפת המשטרה.

"הימים הבאים יהיו מבחן, נפעל נגד מי שלא יקפידו על הכללים. מוקדם מדי לומר אם מדובר בשינוי מגמה כללי, אבל לא מוקדם מדי לומר שיש התרופפות כללית במשמעת", אמר ראש הממשלה וסיפר, "ראיתי ישראלים רוקדים ללא מסכות, ואמרו ׳הקורונה מאחורינו׳ אבל זה לא נכון, המגפה לא מאחורינו, המגפה עדיין כאן בישראל בנינו ובתוכנו". 

"אף אחד לא חסין מזה, כל עוד לא נמצא חיסון הנגיף יחזור ויתפשט אם לא נשמור על הכללים".

נתניהו חזר על ההנחיות: "לשמור מרחק 2 מטר, לחבוש מסכות. אם לא, נאלץ להטיל שוב מגבלות ולסגור את המשק. אתמול היה שיא במספר הנדבקים החדשים בעולם שמתקרב לששה מיליון איש. הנגיף לא מתחשב במזג האוויר".

"נאכוף את הכללים ונפעל כלפי מי שלא שומר על ההנחיות. הנחתי את השר לביטחון פנים להגביר את האכיפה על ידי המשטרה, הנחתי את משרד המשפטים לאשר אכיפה על ידי פקחים עירוניים".

כן הוסיף נתניהו ואמר כי 'התו הסגול' לבתי עסק יעודכן, ויינקטו צעדים נוספים למיגון בתי ספר. לדבריו, "הימים הקרובים אם ימי מבחן, אם יהיה תחלואה אז נסגור את מוסדות החינוך".

בדיון עם שרי הממשלה שהתקיים בצהריי השבת, אמר נתניהו כי הנתונים הנוכחיים בהחלט מדאיגים אולם מוקדם לדעת אם מדובר בעלייה נקודתית או מגמה והוסיף כי צריך להמשיך ולראות לאן זה מתפתח. "המדיניות צריכה להיות של אקורדיון - להרחיב את האכיפה כשיש עלייה בתחלואה", אמר נתניהו בהצהרה.

ביומיים האחרונים אובחנו בישראל 137 חולים חדשים, 103 מהם הם מורים ותלמידים מבית הספר הגימנסיה העברית בירושלים.

קורונה הצהרה לתקשורת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד