י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מותו האכזרי של השחור

המהומות בארה"ב נמשכות וטראמפ מאיים לערב את הצבא

בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד במוות אכזרי על ידי שוטר שרכן על צווארו משך דקות ארוכות, נמשכות המהומות האלימות בכמה מדינות ברחבי ארה"ב, והנשיא טראמפ מגנה אותם ומאיים לערב את הצבא כדי שישיב את הסדר על נו ויאכוף את העוצר שהוטל בשל התפשטות הנגיף

המהומות בארה"ב נמשכות וטראמפ מאיים לערב את הצבא
שוטר בארה"ב חונק שחור למוות צילום: צילומסך

מותו של הצעיר השחור תוך כדי מעצר: בארצות הברית נמשכות המהומות הסוערות, לאחר מותו המזעזע של ג'ורג' פלויד, גבר אפרו אמריקני במיניאפוליס שבמדינת מינסוטה, תוך כדי מעצר על ידי שוטר שרכן על צווארו וחנק אותו למוות.

מנהיגים דתיים וקהילתיים במינסוטה ביקשו מהמפגינים לכבד את העוצר שנקבע במהלך מסיבת עיתונאים בשבת ולהישאר בבתים.

בתוך כך, מושל טקסס גרג אבוט הקצה 1,500 שוטרים כדי לסייע בהשתלטות על ההפגנות בהשתתפות אלפים ביוסטון, דאלאס, סן אנטוניו ואוסטין, כך אמר המושל בהצהרה ביום שבת. "בהמשך יינתנו משאבים נוספים לפי הצורך". נאמר בהצהרה של המושל.

"טקסס ואמריקה מבכות על מותו של ג'ורג' פלויד והמעשים שהובילו למותו הם לא ראויים, ויש לגנות אותם במונחים החזקים ביותר האפשריים," אמר מושל טקסס גרג אבוט.

במהומות נפצעו שישה שוטרים באוקלנד ושבעה אזרחים בהפגנות ביום שישי האחרון.

לאור המחאות הסוערות, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאיים לערב את הצבא, אם ההפגנות לא יירגעו. לדבריו, מדובר ב"חציית קווי מדינה להסתה לאלימות היא פשע פדרלי, מושלים ליברלים וראשי ערים חייבים להיות קשוחים יותר, או שהממשל הפדרלי יכנס ויעשה את מה שצריך לעשות, וזה כולל שימוש בכוח הבלתי מוגבל של הצבא שלנו ומעצרים רבים", כך טראמפ.

כזכור, ביום רביעי האחרון עשרות חנויות ברחבי מיניאפוליס נבזזו והושחתו. מדובר בחנויות הנמצאות במרחק קצר מתחנת המשטרה. הבוזזים נראו בורחים עם טלוויזיות, בגדים ומצרכי מזון. המפגינים השליכו חפצים לעבר שוטרים וניפצו חלונות של עסקים באזור, השוטרים הגיבו בירי כדורי גומי.

המהומות החלו ביום שלישי האחרון, אז תועד שוטר דורך על צווארו של גבר אפרו אמריקאי, עד שזה נשמע אומר, "אני לא יכול לנשום, אל תהרוג אותי". ואכן הוא מת לאחר מספר דקות. בהצהרה של המשטרה נמסר כי האיש "סבל ממצוקה רפואית" ולכן הועבר לבית החולים, שם מת מאוחר יותר.

בסרטון ניתן לשמוע עדי ראיה שאומרים לשוטר לרדת מהצוואר של האיש. אחד מהם אמר: "אתה מתכוון לשבת שם עם הברך על הצוואר?" אחר שאל: "הרגת אותו?". על פי הדיווחים, ה-FBI ורשויות המדינה חוקרים את המקרה, אך את התושבים החקירה לא מעניינת, והם יצאו להפגין נגד מותו של ג'ורג'.

על פי הרשויות במיניאפוליס, דרק צ'אובין, השוטר שחנק למוות את ג'ורג' פלויד, יעמוד לדין בגין רצח מדרגה שלישית. העונש המרבי הוא עד 25 שנים.

דונלד טראמפ מהומות הפגנות אלימות גורג' פלויד גבר שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד