י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדיקות הקורונה

מכונות הבדיקה שהובאו לארץ התגלו כלא שמישות

במשרד הבריאות קיוו להגביר את מנין הבדיקות היומי לכמה עשרות אלפים ביום, באמצעות הזמנת מכשירים מיוחדים מסין, אלא כשהגיע המשלוח התברר כי המכונות לא שמישות ולא מותאמות

מכונות הבדיקה שהובאו לארץ התגלו כלא שמישות
בדיקת קורונה בעזה. אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

משרד הבריאות ייבא משלוח מסין של מכונות של חברת BGI בעלות של עשרות מיליוני שקלים, זאת בכדי להגדיל את יכולת ביצוע הבדיקות לגילוי קורונה ל-20 אלף ואפילו 30 אלף בדיקות ביום, אולם לאחר שהמכונות הגיעו לארץ הן התגלו כלא שמישות ולא מותאמות לשימוש על ידי קופות החולים בארץ. כך דיווחה כתבת הבריאות קטי דור ב'כאן'.

משרד הבריאות חתם עם החברה הסינית להבאת המכונות ארצה כבר לפני כחודש וחצי ,כאמור המטרה של משרד הבריאות בהבאת המכונות ארצה היה בכדי להגדיל את מספר הבדיקות באופן דרמטי לעשרות אלפי בדיקות יומיות אך עקב שהן התגלו כלא שמישות המשמעות היא שלא ניתן יהיה להגיע לכמות הבדיקות הזאת אלא רק כפי שהיה בשיא המגפה - לכ-13 אלף בדיקות ביום, ע"פ הדיווח קיימת בעה נוספת בהגדלת מספר הבדיקות ביום והוא המחסור החמור בכוח אדם במשרד הבריאות.

משרד הבריאות ביקש מהספק להחליף את המכונות הללו במכונות אחרות, שחלקן כבר הגיעו לארץ, ובימים אלה מתקיים פיילוט עם המכונות החדשות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד