י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

דרמה ב'המב-שר': חיים גרינבוים עזב

בשעה 12.30 התכנסו בכירי ועורכי היומון 'המב-שר', לאירוע טעון ומרגש: מסיבת פרידה מחיים גרינבוים, העורך הראשי של העיתון ואחד ממייסדיו. "ההתפטרות היתה מסוכמת מראש", מתגוננים בעיתון

פורש לפי הסכם. חיים גרינבוים. צילום: מקור ראשון
פורש לפי הסכם. חיים גרינבוים. צילום: מקור ראשון

הוא עיתון צעיר, שהספיק לחולל דרמה ציבורית בעצם הופעתו. היום, חודשים ספורים לאחר שהפציע, הוא נפרד מאחד מאבותיו ומסיידיו.

עזיבתו של חיים גרינבוים את עיתון 'המבשר', היא לא חדשה מרעישה עבור קוראי אתר 'בחדרי חרדים'. לפני שלושה חודשים חשפנו כי זלמן רודרמן, העורך (לשעבר) של המוסף השבועי, וחיים גרינבוים, העורך בפועל, יעזבו את העיתון על רקע חילוקי דעות עם הנהלת העיתון.

הכתבה שחשפה את הפרישה:
מבשרים על שינויים • חשיפה

האירוע היה חשאי עד לשעות הקרובות לקיומו. הוא נשמר בסוד, מחשש לעינא בישא ולשונות רעות. כעת הוא מתרחש, וההתרגשות במערכת העיתון גואה. התחושות, מספר אחד הכתבים ל'בחדרי חרדים', מעורבות. פרידה מהולה בתוגה.

אל האירוע הנערך בשעות אלה, הוזמנו כל עובדי העיתון הצעיר 'המבשר', שהפך בחודשי קיומו הקצרים לשופרה הבלתי מעורער של תנועת 'שלומי אמונים': מבכיר העורכים ועד לאחרון הכתבים העושה את מלאכתו מהבית. כולם באו להיפרד מהעורך, שהיה בין המקימים ונמנה על אלה שהפכו את חלומם הציבורי של אנשי 'שלומי אמונים' ואת חלומה האישי של משפחת פרוש - למציאות חיה, תוססת ומודפסת.

מאז נחשפה ההתפטרות הצפויה ב'בחדרי חרדים', התהלכה בברנז'ה העיתונאית וברחוב החרדי, חרושת של לשונות רעות, על אודות חוסר יכולת תפקוד משותף, ועל יחס שאינו ראוי. התפטרותו של זלמן רודרמן מהעיתון, אומרים אותם רכלנים, נעשתה אף היא בצורה לא ראויה.

אבל במערכת העיתון הודפים את הטענות הללו מכול וכול, ומתייחסים אליהן בגיחוך. הם ממהרים להבהיר כי לא מדובר בסכסוך עבודה. "זה היה מסוכם מראש", מסבירים ב'המבשר'. "חיים גרינבוים נקרא לייסד את העיתון וללוות אותו בשלושת החודשים הראשונים להקמתו. בהמשך, הוארך החוזה בעוד שלושה חודשים. בתום שלושת החודשים, הוחלט, מסיבות שונות, להאריכו עד אחרי החגים".

אנשי העיתון מציינים, כי ביקשו את עזרתו של גרינבוים בהקמת העיתון, מכיוון שלרשותו עומד ניסיון בתחום זה. "הוא היה זה שהקים את 'בקהילה'", מסבירים שם. "היום, העיתון 'הולך לבד', ולכן הגיע הזמן לממש את ההבטחה שניתנה לו, לשחרר אותו אחרי החגים".

כעת, הגיעו אחרי החגים, ועימה הפרידה ממי שהיה אחד מעמודי התווך של היומון החסידי הצעיר. החבורה כולה, הגיעה להודות לעורך על תרומתו הנכבדה. העורך מצידו, יחלוק את תובנותיו עם עם מי שהיו עמיתיו ופקודיו, עד לשעת הפרידה.

גרינבוים מצידו, מסביר כי ההתפטרות, שסוכמה מראש, נובעת על רקע הצורך שלו להשקיע בכתיבת ספריו ובעיסוקיו הפרטיים. הוא מרוצה מתקופת עבודתו בעיתון, וטוען כי הוא גאה להיות חלק מההישג העיתונאי הגלום בהקמתו ההיסטורית של העיתון הצעיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד