י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נעשה פעולות סלקטיביות"

גל ההדבקות: שר החינוך הכריז על צעדים שיינקטו בבתי הספר

בעקבות הזינוק בנתוני התחלואה במערכת החינוך עם נתון של 137 חולי קורונה חדשים בקרב מורים ותלמידים, נשא שר החינוך הצהרה לתקשורת ואמר כי "נעשה פעולות סלקטיביות היכן שצריך - סגירה ובידוד היכן שצריך, אבל מערכת החינוך ממשיכה לנוע" | הוא מנה שורות צעדים שיינקטו

גל ההדבקות: שר החינוך הכריז על צעדים שיינקטו בבתי הספר
השר יואב גלנט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר החינוך יואב גלנט נשא אמש (מוצ"ש) דברים אחרי הצהרת ראש הממשלה ואמר, "מערכת החינוך היא המערכת הגדולה ביותר, מעל 2.2 מיליון תלמידים ומעל 200 אלף מורים. נמצא בה הנכס החשוב ביותר לכל אחת ואחד מאיתנו, הילדים והילדות שלנו, הנכדים והנכדות, שהם העתיד של מדינת ישראל".

הוא סיפר, "בשבוע האחרון איתרנו 137 מקרי תחלואה חדשים במערכת החינוך, מתוכם 103 חולים בבית הספר הגימנסיה בירושלים. בהתאם להערכת המצב ולהחלטת רה"מ, נעשה פעולות סלקטיביות היכן שצריך - סגירה ובידוד היכן שצריך. אבל מערכת החינוך ממשיכה לנוע".

לדבריו, "מאחר והחלטה זו היא כבדת משקל ואנו רוצים מצד אחד לשמור על בריאותם של התלמידים ומצד שני, להקנות להם חינוך וידע, אנחנו נוקטים בשורה של צעדים נוספים".

שר החינוך מנה את הצעדים שיינקטו בבתי הספר ובמערכות החינוך שיחלו ממחר:

1. הנחיתי הערב את מנכ"ל משרד החינוך, וראשי האגפים במשרד שיעבירו מסר למנהלים ולמורים שהחל ממחר, יבוצע באופן קבוע תדרוך באחד השיעורים על מנת להעצים את הנהלים והכללים. בעזרת השיעורים הללו, אנחנו נסייע גם למשפחות להבין את הכללים ע"י הילדים שילמדו על הכללים ויעבירו גם את המסר להורים.

2. כל בית ספר ימנה ממונה קורונה שידאג לפיקוח הולם, דיווח מתאים, ניקיון לפי הנהלים ושיהיה בקשר עם הגורמים המרכזיים במשרד החינוך ובמשרד הבריאות.

3. נכין צוות משימה בכל אחד מהמחוזות יחד עם משרד הבריאות וגורמים נוספים שיתן מענה מהיר וממוקד בשטח כאשר יתגלה מקרה של קורונה. ההנחיות לצוותי המשימה יהיו בהירות ומהירות ואני מקווה שעל ידי כך נצליח לעצור ולבלום את הדברים באיבם.

עוד הוסיף השר והדגיש: "הקפידו בבקשה על שלושת הכללים הבסיסיים, הקפדה על הגיינה, שמירת מרחק וחבישת המסכה שהיא מקשה אבל חיונית על שמירה על הבריאות".

יואב גלנט מערכת החינוך שר החינוך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד