י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהומות השחורים בארה"ב

קראון הייטס: שתי אחיות שהשליכו בקת"ב לעבר שוטרים נעצרו

במהלך הפגנת שחורים שהתקיימה בליל שבת בשכונת קראון הייטס, נעצרו שתי אחיות שהשליכו בקבוק תבערה לעבר ניידת בה ישבו ארבעה שוטרים, שלא ניזוקו לאחר שהבקבוק לא התלקח 

קראון הייטס: שתי אחיות שהשליכו בקת"ב לעבר שוטרים נעצרו
בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מהומות בקראון הייטס בליל שבת: שתי אחיות נעצרו לאחר שהשליכו בקבוק תבערה לעבר ניידת משטרה.

בליל שבת התקיימה הפגנה בשכונת קראון הייטס בניו יורק, בעקבות מותו האכזרי של ג'ורג' פלויד, גבר אפרו אמריקאי שנחנק למוות על ידי שוטר לבן. ההפגנה התקיימה בשכונה היהודית, אך ללא קשר ליהודים.

במהלך ההפגנה בסביבות השעה 22:30, הושלך בקבוק תבערה לעבר ניידת משטרה, בה ישבו ארבעה שוטרים, אך הבקבוק לא התלקח, ואף שוטר לא נפגע, השוטרים יצאו מהניידת ועצרו שתי אחיות. סמנתה שאדר, בת ה-27 שהשליכה את הבקבוק ועומדת כעת בפני ארבעה סעיפי פשע, בהם, ניסיון רצח, ניסיון הצתה והחזקת נשק. אחותה דאריאן בת ה-21 נעצרה לאחר שניסתה לסייע לאחותה להיחלץ מהמעצר, יצוין כי במהלך המעצר, סמנתה נשכה שוטר ברגלו.

המהומות בארצות הברית נמשכות כבר כמה ימים, מאז הופץ התיעוד המחריד מהעיר מיניאפוליס שבמינסוטה, בו נראה שוטר לבן רוכן על צווארו של גבר שחור, במהלך מעצר. חרף תחנוניו כי לא נושם, השוטר לא הרפה והגבר נפח את נשמתו.

עקב כך, ביום רביעי האחרון עשרות חנויות ברחבי מיניאפוליס נבזזו והושחתו. מדובר בחנויות הנמצאות במרחק קצר מתחנת המשטרה. הבוזזים נראו בורחים עם טלוויזיות, בגדים ומצרכי מזון. המפגינים השליכו חפצים לעבר שוטרים וניפצו חלונות של עסקים באזור, השוטרים הגיבו בירי כדורי גומי.

המהומות החלו ביום שלישי האחרון, אז תועד שוטר רוכן עם הברך על צווארו של גבר אפרו אמריקאי, עד שזה נשמע אומר, "אני לא יכול לנשום, אל תהרוג אותי". ואכן הוא מת לאחר מספר דקות. בהצהרה של המשטרה נמסר כי האיש "סבל ממצוקה רפואית" ולכן הועבר לבית החולים, שם מת מאוחר יותר.

בסרטון ניתן לשמוע עדי ראיה שאומרים לשוטר לרדת מהצוואר של האיש. אחד מהם אמר: "אתה מתכוון לשבת שם עם הברך על הצוואר?" אחר שאל: "הרגת אותו?".

בתוך כך השוטר דרק צ'אובין, שהרג את את ג'ורג' פלויד בעת שהיה מרותק לרצפה, יעמוד לדין בגין רצח מדרגה שלישית. העונש המירבי הוא עד 25 שנים.

הנשיא דונלד טראמפ התייחס למהומות שהפכו לאלימות במיוחד ומסוכנות עד מוות ואיים לערב את צבא ארה"ב, "חציית קווי מדינה להסתה לאלימות היא פשע פדרלי, מושלים ליברלים וראשי ערים חייבים להיות קשוחים יותר, או שהממשל הפדרלי יכנס ויעשה את מה שצריך לעשות, וזה כולל שימוש בכוח הבלתי מוגבל של הצבא שלנו ומעצרים רבים". כך כתב הנשיא בטוויטר.

שנאת שחורים תקיפת שוטרים בקבוק תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד