י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ניהול משבר הקורונה

ביקורת חריפה: "מסיבת העיתונאים הייתה תמוהה ביותר"

לאחר מסיבת העיתונאים של מנכ"ל משרד הבריאות בעיצומו של החג והצהרת נתניהו במוצאי השבת, פרופסור בכיר במערכת הבריאות מותח ביקורת על השניים שיצרו פאניקה מיותרת עם המספרים הגבוהים, שרובם הגדול הגיע מבית ספר אחד ספציפי בירושלים 

ביקורת חריפה: "מסיבת העיתונאים הייתה תמוהה ביותר"
בר סימן טוב לצד נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות מסיבת העיתונאים של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן בעיצומו של החג והצהרה לתקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי האוצר והחינוך במוצאי השבת, יש מי במערכת הבריאות שמותח ביקורת על התנהלות הממשלה בימים האחרונים, שלדבריו יצרו פאניקה מיותרת, לאחר שהזינוק הדרמטי בתחלואה היה בבית ספר ספציפי - הגימנסיה העברית בשכונת רחביה בירושלים, בו אובחנו 103 חולים במהלך החג.

על פי הדיווח ב-ynet, הכעס מכוון בעיקר כלפי בר סימן טוב שנמצא בשלהי כהונתו שאמר במסיבת העיתונאים כי נתוני התחלואה האחרונים מתפזרים במוקדים שונים ברחבי הארץ, מה שכידוע אינו נכון, שכן מתוך 113 חולים חדשים, 103 מהם הם מאותו בית ספר חילוני בירושלים.

מי שמתח ביקורת על בר סימן טוב, הוא פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שאמר, "מסיבת העיתונאים הייתה תמוהה ביותר. מה בער לכנס מסיבת עיתונאים ביום שישי בערב באמצע החג? אני באמת שואל. אם ידעו שעיקר הנדבקים זה מהגימנסיה, אז למה לא אמרו את זה? ואם לא ידעו, אז איך ייתכן שלא ידעו דבר כל כך פשוט. זה דבר מדאיג ביותר", כך צוטט פרופ' לוין ב-ynet.

לדברי פרופ' חגי לוין: "במקום לעשות מסיבות עיתונאים - שילכו למסיבות שהתקיימו בעיר. אני לא רואה שהפיקו את הלקחים. צריך להפיק את הלקחים ולדבר עם הציבור בגובה העיניים".

יו"ר איגוד רופאי הבריאות התריע גם מפני חילופי המנכ"לים, מהלך שלדידו עשוי עלול לפגוע בתגובת המשרד למשבר הקורונה, "מצב הדמדומים של חילופי מנכ"לים הוא מצב שרצוי לקצר אותו ככל האפשר כדי שיהיה ברור מי בעל הבית. חשוב יותר לתחקר מה קרה בגל הראשון כדי להפיק ממנו לקחים. איפה תהליך הלמידה? אם אנחנו לא לומדים אז לא נעשה טוב יותר. בין היתר, יש לדבר עם הציבור בצורה ישרה וישירה ובלי הפחדות", אמר בביקורת מרומזת גם על ראש הממשלה שהאשים את הציבור בהתרופפות המשמעת ואיים לשוב ולהשבית את המשק.

יצוין כי אמש (מוצ"ש) קיים בתום הערכת מצב שהתקיימה בראשות ראש העיר ירושלים, משה ליאון, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה, יו"ר ועד ההורים, אריק קפלן, נציג מדא ונציגי קופות החולים, בנושא הקורונה בגמניסיה העברית הוחלט כי ע"פ הנחיות משרד הבריאות והקבינט הקורונה מחר, הלימודים בירושלים יתקיימו כסדרם וכל בתי הספר יפתחו מלבד הגמנסיה.

ההנחיה כי אין חובת הגעה ללימודים עדיין תקפה.

לצד זאת, בני המשפחה הגרעינית של החולים המאומתים מהגמנסיה, שהתגלו ביומיים האחרונים מתבקשים לפנות לקופות החולים לקבלת הפניה לבדיקת קורונה במתחם הדרייב אין בטדי.

יו"ר האופוזיציה בירושלים, עופר ברקוביץ, מתח ביקורת ואמר, "הייתה צריכה לצאת הנחייה ברורה מכיכר ספרא - לא לשלוח מחר את כל האחים מבתי האב שקשורים לגימנסיה לבתי ספר אחרים, כדי למנוע הדבקות פוטנציאליות, עד ודאות מוחלטת למצבם".

קורונה ראש הממשלה בנימין נתניהו פרופ' חגי לוין משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד