י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ארצות הברית סוערת • צפו

המחאה מתפשטת: הרס רב בחנויות בבעלות יהודית

ארצות הברית סוערת: מספר חנויות בבעלות יהודית נהרסו בלוס אנג'לס לפני זמן קצר. צפו בתיעוד מההרס הרב שהותירו הפורעים בחנות הנמצאת בבעלות יהודית

המחאה מתפשטת: הרס רב בחנויות בבעלות יהודית
הרס וביזה בחנויות צילום: מתוך הסרטון

מפגינים הציתו מכוניות משטרה, ניפצו חלונות ראווה של עסקים והשתוללו ברחובות - מאטלנטה ועד לוס אנג'לס - במחאה על מותו של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד.

וכמו תמיד, גם היהודים הם קורבן ומספר בתי עסק יהודיים נפרצו ונבזזו על ידי פורעים. לא ברור אם זה מגיע מתוך כאב על מותו של פלויד, או הזדמנות להשתולל ולבזוז מכל הבא ליד.

ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, אמר אמש (מוצאי שבת) כי הוא יבקש את עזרת המשמר הלאומי, שכן העיר השנייה בגודלה במדינה עומדת בפני עוד לילה של התפרעויות. "זו כבר לא מחאה", אמר גרסטי לתקשורת המקומית, "זה הרס, זה וונדליזם", כך מדווח אתר Yeshiva world news.

כאמור, המהומות בארצות הברית החלו לאחר מותו של גבר אפרו אמריקני על ידי שוטר לבן. אז תועד שוטר דורך על צווארו של גבר אפרו אמריקאי, עד שזה נשמע אומר, "אני לא יכול לנשום, אל תהרוג אותי". ואכן הוא מת לאחר מספר דקות.

בהצהרה של המשטרה נמסר כי האיש, "סבל ממצוקה רפואית" ולכן הועבר לבית החולים - שם מת מאוחר יותר. בסרטון ניתן לשמוע עדי ראיה שאומרים לשוטר לרדת מהצוואר של האיש. אחד מהם אמר: "אתה מתכוון לשבת שם עם הברך על הצוואר?". אחר שאל: "הרגת אותו?".

ביום רביעי האחרון עשרות חנויות ברחבי מיניאפוליס נבזזו והושחתו. מדובר בחנויות הנמצאות במרחק קצר מתחנת המשטרה. הבוזזים נראו בורחים עם טלוויזיות, בגדים ומצרכי מזון. המפגינים השליכו חפצים לעבר שוטרים וניפצו חלונות של עסקים באזור. השוטרים הגיבו בירי כדורי גומי.

בתוך כך, השוטר דרק צ'אובין, שהרג את את ג'ורג' פלויד בעת שהיה מרותק לרצפה, יעמוד לדין בגין רצח מדרגה שלישית. העונש המירבי הוא עד 25 שנים.

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד