י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אלעד על גלגלים: חסימות, אלימות והאשמות

אלעד סוערת סביב קווי המהדרין העצמאיים בעיר. נהגי המהדרין: "נהגי אגד אלימים כלפינו". העסקנים: "המשטרה מתעלמת, כי ניצב בדימוס מיקי לוי הוא יו"ר אגד תעבורה" • וידאו מהמהומות

"נהגי אגד מכים אותנו". אוטובוס אגד לצד אוטובוס מהדרין באלעד
"נהגי אגד מכים אותנו". אוטובוס אגד לצד אוטובוס מהדרין באלעד

תמיד היה תפוח האדמה הלוהט של קווי המהדרין בערים החרדיות לסלע של מחלוקת עזה. הנושא הטעון, סיפק דרמות לא מועטות, מאבקים עתירי דציבלים וסיקור נרחב, לעיתים נלעג, בכלי התקשורת הכלליים.

בימים אלה, המאבקים על קווי המהדרין עולים שלב, שוברים עוד שיא: הפעם לא מדובר על מאבק דתי בין קיצוניים למתונים, אלא מאבק על רקע עסקי שהתפתח לכדי אלימות מדאיגה, מילולית ואף פיזית.

מוקד המהומות הפעם, היא העיר החרדית אלעד. סאגת המהומות הפוקדות את העיר בימים האחרונים, מתחילה בכך שעסקנים בעיר אלעד החליטו לאחרונה בצעד נועז ואמיץ, לפתוח קווי מהדרין עצמאיים, על מנת לשרת את ציבור התושבים החפץ בנסיעות על טהרת הקודש.

מכיוון שהעסקנים לא קיבלו אישור ממשרד התחבורה להפעלת הקווים, הם החליטו, שלעת עתה יינתן השירות חינם, בכדי להראות לחברת אגד את הנחיצות הגדולה ואת הביקוש הרב שיש בציבור לקווים מעין אלו.

אלא שהנהגים אותם שכרו עסקני המהדרין, לא התקבלו בעין יפה על ידי עמיתיהם למקצוע מחברת התחבורה הגדולה. נהגי 'אגד' התייחסו לנהגי הקווים העצמאיים בעוינות, ומכאן קצרה היתה הדרך לעימותים ולהתלהטויות.

בראיון וידאו שערך כתב אתר 'בחדרי חרדים' עם אחד הנהגים העובדים במסגרת הקווים החדשים, מספר הנהג על תקיפות חוזרות ונשנות מצד נהגי חברת אגד. לדברי הנהג, הנהגים המתחרים מתנהגים כ'גנסטרים' של ממש חוסמים אותו ואת חבריו לעבודה, ולא נותנים לו להיכנס ולעבוד בעיר.



הסאגה המוזרה הזו נתקלת באטימות משטרתית. לאורך היום אירעו מספר מקרים של חסימות אוטובוסים על ידי נהגי חברת אגד, אך המשטרה לא הטריחה את עצמה לטפל במקרה, למרות שהתבקשה לעשות זאת.

שלא לציטוט, אומרים עסקני המהדרין, כי המשטרה קיבלה החלטה מושכלת שלא להתערב בפשעים המתחוללים בעיר אלעד סביב נושא התחבורה.העסקנים מעלים טענה חמורה מאוד, שאם יש בה ממש הרי שהיא צפויה לעולל סערה ציבורית גדולה.

לטענתם, מי שעומד היום בראשות הנהלת אגד תעבורה, הוא לא אחר מאשר מיקי לוי, שכיהן בעבר כניצב במשטרה וכמפקד מחוז ירושלים. לדבריהם, יש הסכם שבשתיקה בין מיקי לוי לחבריו במשטרה, לפיו הם לא יתערבו בנעשה בעיר, למרות האלימות הסדרתית ממנה סובלים נהגי המהדרין.

הערב(ה') נערכה שוב חסימת אוטובוס של קווי המהדרין, ואף נערך עימות אלים בין נהגי החברות. אתר בחדרי חרדים' מגיש לכם וידאו מהמהומות האלימות.



הוידאו באדיבות חברת 'שרלייב'

<























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד