י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האיחוד של שבט ריבלין

שושלת ריבלין לדורותיה התכנסה בבנייני האומה ל"אירוע המשפחתי הגדול בעולם". הזוג הפורה במשפחה הוא זוג חרדי ממאה שערים עם 20 ילדים. בית האב הגדול ביותר גם הוא חרדי - 320 צאצאים

זיקני השבט: מנחם פרוש בכנס. צילום: פלאש90
זיקני השבט: מנחם פרוש בכנס. צילום: פלאש90

משפחת ריבלין מילאה אמש (ה) את בנייני האומה בירושלים: ‭52,366‬ 'ריבלינים' כוללת השושלת המורחבת, במה שהפך לאירוע המשפחתי הגדול בעולם.

הכנס התקיים בסימן 200 שנה להגעת ראשוני משפחת ריבלין לארץ הקודש, בעת עליית תלמידי הגאון מווילנה, שבראשם עמד הרב הלל ריבלין. אחת הנקודות ששבו ועלו באירוע היא דבקותם של הריבלינים החרדיים בארץ הקודש, שנים רבות לפני הקמת תנועת הציונות.

משפחת ריבלין הענפה כוללת לא מעט "ריבלינים" מוכרים, ובהם שופט בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, וכמובן יו"ר הכנסת, רובי ריבלין.

ספר המשפחה המיתולוגי של השבט מבוסס אך ורק על תיעוד והוכחות מוצקות כמו מצבות, כתבי יד, תעודות וספרים, והפרקים הראשונים בו נכתבו כבר בשנת ‭.1550‬ כיום מוערך מספר בתי האב של המשפחה ב-‭,14,440‬ והם מתפרסים בכל העולם.

"ניסיתי לפעול להקפאת הריבוי הטבעי של הריבלינים‭,"‬ צחק אורח הכבוד של האירוע, נשיא המדינה שמעון פרס. "תולדותיה של משפחת ריבלין הן שיעור מאלף בדברי העם היהודי ב-500 השנים האחרונות, מאז גירוש ספרד"‭.

על פי חקר אילן היוחסין, אותו מבצע ראובן ריבלין, הזוג הפורה במשפחה הוא זוג חרדי ממאה שערים, אשר לו 20 ילדים. בית האב הגדול ביותר גם הוא בית אב חרדי - ובו 320 צאצאים. הריבלין הקשיש ביותר הוא פרופסור בנימין ריבלין מניו יורק, בן ‭.92‬

רובי ריבלין היו"ר הודה לנוכחים ובסוף דבריו התבלבל ובירך את "מארגני הכנסת‭,"‬ במקום את מארגני הכנס, מעידה שהצחיקה את אלפי בני המשפחה.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד