י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוב שנאה בפריים טיים

זהירות, הסתה: החרדים כמפיצי מחלות

בעוד שכותרת הענק על המסך זעקה "חשש מגל הדבקה שני" בגלל התפרצות במוסד חילוני - התמונה שליוותה את הכותרת הייתה דווקא של ילדי חמד חרדים עטורי פאות משל היו אלו שהפיצו את המחלה • טור דעה מאת יוסי אסולין

זהירות, הסתה: החרדים כמפיצי מחלות
התמונה שהוצגה בשידור צילום: צילומסך חדשות 13

בעיצומו של חג השבועות התקיים דיון ער בתקשורת על החשש מפני התפרצות של גל הדבקה שני. הסיבה: הדבקה המונית של מעל ל-100 תלמידים ואנשי צוות בבית הספר הגימנסיה העברית בירושלים.

כמובן שכל אלו שהסיתו והטיפו לחרדים בעת שהתפרץ הנגיף בריכוזים החרדים, התעטפו בשתיקה. ידם הקלה על המקלדת נעלמה. פיהם נאלם. האמת, אף אחד לא ציפה שהם ישתמשו בהתפרצות הזאת כנשק נגד הממסד החילוני. לחד כיווניות הזאת התרגלנו.

אבל דומה כי בחדשות 13, בזמן ששידרו את מהדורת החדשות של סוף שבוע בה צופים מאות אלפי ישראלים, בחרו לקחת את ההסתה צעד קדימה ועשו קישור מופרך בין הנגיף שהתפרץ במוסד שכולו על טהרת החילוניות, לבין המגזר החרדי.

קישור מופרך. כותב השורות

בעוד שכותרות הענק על המסך זעקו "התפרצות מחודשת של הקורונה", ו"חשש מגל הדבקה שני", התמונה שליוותה את הכותרת לאורך חלק מהידיעה הייתה, ובכן, של ילדי חמד חרדים עטורי פאות (שומרים על ההנחיות, אגב), העוסקים בלימוד בכיתתם בתלמוד תורה. משל היו אלו שהפיצו את הנגיף.

מה הקשר? אין קשר. אבל לצופה התמים התמונות של הילדים החרדים שרצות שוב ושוב על המסך יקבעו אצלו את העובדה שהחרדים אשמים.

זה כמובן לא יפריע לאותם עיתונאים להמשיך ולדבר ולתקוף את החרדים בכל הדבקה שמתרחשת באזור חרדי ולהשתמש בזה כנשק נגד אחיהם, או לחלופין לדבר על איך זה שנתניהו מפלג את העם.

מחדשות 13 נמסר בתגובה: ביום שישי במשדר המיוחד שודרה בטעות תמונה של ילדים חרדים, לאורך 5 שניות, בהקשר של הגימנסיה והתפרצות המגפה. ראשית אנו מתנצלים על התקלה, מדובר בטעות אנוש. התמונה שהוצגה הייתה חלק מרצף של תמונות מתוך מאגר מתקופת הקורונה שהופיעו על המסך לשניות בודדות וביניהן גם תמונות של ילדים חילונים, בליינים ירושלמים מצטופפים, אזרחים בחוף הים וכדומה. עם זאת היא בהחלט הוצאה מהקשרה ואנו מתנצלים על כך. אין בכוונתנו לרמז על אמירה כזו או אחרת ויודגש כי כבר אמש, כשנודע לנו על התקלה, הנושא טופל במערכת החדשות.

הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד