כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תורה בימי קורונה: המחנכים והמנהלים משחזרים • צפו

בבוקר בהיר אחד ננעלו עשרות אלפי מוסדות תורניים ברחבי הארץ • חרף החששות וחוסר הודאות, ולמרות התנאים המאתגרים, בתוך ימים ספורים הצליחו מאות אלפי לומדי התורה לחזור לחוק לימודם בזכות מערכות טכנולוגיות מתקדמות שהועמדו לטובת הענין • בצל החזרה לשגרה, האנשים שמאחורי המערכת ואלו שעשו בה שימוש מוגבר - מדברים

תורה בימי קורונה: המחנכים והמנהלים משחזרים • צפו
לומדים מתוך הטלפון צילום: מתוך הסרטון

בכל ארגון, עסק, מוסד וכיו"ב, נדרשים להיערך לשעת חירום. במדינת ישראל, ההיערכות הזו מחויבת שבעתיים לאור המציאות הביטחונית המעורערת שמלווה אותה מאז הקמתה.

מגיפת הקורונה אמנם אינה "אירוע ביטחוני", אך כן אירוע חירום לאומי, שחייב שימוש בכל הכלים והאמצעים שנועדו לימי חירום.

מיד עם התפשטות נגיף הקורונה, אלפי מוסדות חינוך כגון בתי ספר , כוללים , ישיבות, סמינרים, גני ילדים ועוד, חדלו לחלוטין מלפעול, כשהמשמעות ברורה: מאות אלפי יחדי תשב"ר, תלמידות בית יעקב, בחורי ישיבה אברכי כולל, בחורות סמינר ועוד, נותרו בבית תחת הסגר, ללא אף מענה לימודי.

בניגוד לציבור הכללי, מנהלי מוסדות רבים בציבור החרדי שאינו מחובר לאתרי אינטרנט מצאו עצמם חסרי אונים לנוכח המצב וללא יכולת לתת מענה למורים, לתלמידים ובעיקר להורים שבבת אחת ממלאים את מלוא תפקידם אל מול ילדיהם.

מי שנכנסה לתמונה והצילה, הלכה למעשה, את המצב, היא חברת התקשורת 'ימות המשיח' המעניקה פתרונות תקשורת טלפונית ותחליף אמיתי לצרכי האינטרנט בכל ימות השנה.

החברה הקצתה את מלוא המשאבים שלה לטובת הלמידה והתפילה מרחוק, והעמידה את שירותיה לטובת הציבור.

החברה קיבלה אלפי פניות ממוקדי חינוך רבים, לרבות משרד החינוך, רשתות בתי ספר וגנים, מוקדי חירום וחינוך בעיריות על מנת לספק מערכות ללמידה ושליטה מרחוק.

אלפי קווי טלפון לתלמודי תורה נפתחו תוך ימים ספורים, כאשר מפעיליהם מקבלים תמיכה מלאה לאורך כל שעות וימי הפעילות. בנוסף, מאות אלפי מתפללים השתתפו במנייני תפילה טלפוניים. החברה גם הקימה, בהשקעת ענק, קוי מידע עם הנחיות גופי החירום - קווים אליהם האזינו מאות אלפים שקיבלו מידע אמין, עדכני ומציל חיים בזמן אמת.

מורים ומורות, מחנכים ומחנכות, רבנים ומגידי שיעורים, מנהלים, משגיחים ועוד, העבירו את החומר הלימודי לתלמידים והתלמידות, ללא תקלות וקשיים, בזכות המערכות החכמות והמתקדמות של ימות המשיח.

שוחחנו עם יוספי לנצ'נר, סמנכ"ל ימות המשיח, על מנת להבין על היקף הפעילות. "כחברה שתומכת כל השנה בפעילויות מול מוסדות חינוך ורשויות מקומיות, אנחנו רגילים לפניות במצבי חירום, ומייד עם תחילת המשבר כאשר קיבלנו את הידעות מהעולם על התפשטות הנגיף גייסנו עשרות עובדים למשמרות יום ולילה. במהירות שיא הצלחנו לעמוד כמעט לחלוטין באלפי הפניות שקיבלנו לאורך הזמן", הוא אומר ומוסיף: "חשוב לציין את קו מידע הקורונה הייחודי שהקמנו כיוזמה פרטית הרבה לפני משרד הבריאות, ובו העסקנו צוות עובדים וקריינים על מנת להנגיש את מידע משרד הבריאות מתוך האתר של המשרד ".

יצוין כי בימות המשיח הקימו במהלך משבר הקורונה חוות שרתים ייחודית במהירות שיא ובהשקעה כספית עצומה. בסך הכל הצליחה חברת ימות המשיח לתת שירות למעל מיליון חרדים בישראל, ועוד מאות אלפים בריכוזים היהודים מסביב לעולם כגון, ארצות הברית , צרפת , אנגליה, ספרד ועוד.

"שכבתי במיטה עם הנגיף והחיידר פשוט התנהל, גם בית הספר של הבנות התנהל. כשפנינו לחברת ימות המשיח על מנת לפתוח קו לתלמוד תורה קיבלנו מענה מיידי ובחינם", מספר הרב אבי פינזל , מנהל ת"ת חכמת שלמה ובית הספר לבנות שירת דבורה.

הרב אברהם משען, מחנך בתלמוד תורה אוהל משה בשדות נגב, משתף כי "גם בשעות חירום בתקופת הירי בדרום אנחנו נעזרים במערכת הזאת שנותנת לנו פתרון מלא להודעות להורים ועוד".

שוקי אוחנה, ראש עריית צפת: "העדכונים של התושבים דרך המערכת הזו עזרו לנו לצמצם משמעותית את התפשטות הנגיף בקרב תושבי העיר".

הרב דן כהן ראש מועצת רכסים: "בזכות המערכת האיכותית תושבי רכסים קיבלו מידע בזמן אמת עדכונים שונים, וכן קיימנו שיעורים שונים עם רבני היישוב לאורך התקופה".

הרב יוסף סטל, מנהל מחלקת גנים בעריית בני ברק: "בזכות המערכת של ימות המשיח המחלקה בעיריית קיבלה את פרס הטכנולוגיה המתקדמת. הענקנו מערכות למעל 200 גני ילדים לניהול סדר יום מלא של צוות הגננות אל מול הילדים ובנוסף, הקמנו קו תוכן עשיר ומגוון מלא בתכנים לאורך התקופה, מערכת זו העניקה לנו שקט נפשי ויכול לתת מענה לאלפי ילדי העיר".

הרב זלמן גורליק, מנהל בית חב"ד באר שבע המנהל גם מערך שיעורים מידי שבוע לכל שלוחי חב"ד בישראל, מספר על השימוש במערכת בכל ימות השנה ובפרט בתקופת החירום.

הרב דוד זלץ סגן ראש עיריית ביתר עלית: "אנחנו מפעילים במשך כל השנה באמצעות ימות המשיח קו מידע ותוכן שנותן מענה לאלפי משפחות בעיר.

הרב אליהו קריצ'בסקי, מנכ"ל רשת חינוך חב"ד באה"ק, מספר על התגייסות החברה וקבלת מענה למעל 200 בתי ספר של המוסדות. "בקווים אלו המורים ניהלו סדרי יום מלאים הכוללים שיעורים בשידורים חיים ומוקלטים, מבחנים ומשחקי טרוויה ועוד".

הרב יוסף יצחק וילישאנסקי, שעומד בראש ישיבת חב"ד בצפת המונה מעל 400 בחורים: "עמדנו בפני חשש אמיתי: איך נצליח להתנהל בתקופה הזאת?

וכשקיבלנו את המענה ע"י המערכת של ימות המשיח- הבית הפרטי של כל אחד הפך להיות ממש סניף של הישיבה".

הרב הערשל פרקש, יו"ר מרכז מוסדות בעלזא: "יש לי את ההזדמנות להעביר את תודתנו לחברה שהראו את מסירות נפשם בזמן הנגיף, בזמן שכל בחורי הישיבות שלנו היו צריכים ללמוד באמצעות הטלפון...בזכותם אלפי שעות לימוד תורה התקיימו ובוודאי שכרם הרבה מאוד".

ח"כ הרב מאיר פורוש, סגן שר החינוך: "העניין של הקורונה נפל על כולנו. פתאום אין בתי ספר, אין מוסדות חינוך וגם המשרד שנערך זה מכבר והוציא את תכנית המגירה, לא הצליח לעמוד במשימה הבלי אפשרית לספק מענה לאלפי מוסדות חינוך, בפרט במגזר החרי שאינו מחזיק מחשבים ובטח לא אינטרנט. מי שהצילה את המצב היתה חברת ימות המשיח. אמנם המשיח עדין לא הגיע, אבל אכן אלו ממש ימות המשיח!".

הרב ברוך שכטר מנהל מחלקת הת"תים של ארגון "זכרון חנה": הארגון שלנו שמפיץ את לימוד המשניות בקרב אלפי ילדי ישראל, נוסד אחרי פטירתה הפתאומית של הרבנית הצעירה חנה שטינמן ע"ה, אשתו של הגאון רבי שרגא שטינמן ראש מוסדות אורחות תורה, ובנו של מרן ראש השיבה הרב אהרון לייב שטינמן זצ"ל, ובעקבות בקשתו של אביה גדול הדור רבינו מרן שר התורה הרב חיים קניבסקי שליט"א. הארגון תפעל מעל 20,000 ילדים כל השנה, ובפרט בתקופה זו - בזכות חברת ימות המשיח עם הפתרונות המיוחדים שלהם. רק בזכותם הצלחנו לממש את לימוד התורה באופן מוחלט וכאשר בלחיצת כפתור מגיעים אל אלפי הילדים"

קורונה ימות המשיח למידה מרחוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד