ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
דרש למנות נאמני קורונה

שר החינוך מתייחס לאפשרות של סגירת בתי הספר

על רקע ההדבקות במוסדות החינוך: בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב' אמר שר החינוך יואב גלנט כי "מצד אחד אנחנו נערכים לתרחישים, ומצד שני צריך להמשיך בשגרת החיים"

שר החינוך מתייחס לאפשרות של סגירת בתי הספר
יואב גלנט צילום: פלאש 90

שר החינוך יואב גלנט התראיין הבוקר לרשת ב' והתייחס לשאלה הגדולה בה מתחבטים בממשלה - האם להשאיר את מערכת החינוך פתוחה. גלנט אמר כי לדעתו סגירת כל בתי הספר איננה פתרון טוב: "הפתרון של סגירה רוחבית של כל המערכת - לפי דעת כל מי שהשתתף אתמול בדיונים - הוא לא טוב. אם נעשה זאת, נערים צעירים עלולים להדביק אנשים במקומות אחרים".

השר גלנט התייחס גם להדבקה ההמונית שהתרחשה בבית הספר גימנסיה ועל העומסים בבדיקות לתלמידים בבית הספר בירושלים: "באופן טבעי יש תקלות, ואני מניח שנתגבר עליהן. בסך הכל אנחנו מתגברים על הנגיף יותר טוב מאחרים. מצד אחד אנחנו נערכים לתרחישים, ומצד שני צריך להמשיך בשגרת החיים".

גלנט הנחה אמש את מנכ"ל משרד החינוך וראשי האגפים להעביר מסר למנהלים ולמורים לבצע באופן קבוע תדרוך באחד מהשיעורים, כדי לחזק את השמירה על ההנחיות. שר החינוך אף ציין כי יש למנות נאמן קורונה בכל בית ספר. מנהלים רבים ברחבי הארץ טוענים כי בלתי אפשרי לקיים את ההנחיות לפי המתווה הקיים.

דבריו של השר גלנט מגיעים לאחר שביום שישי משרד הבריאות לחץ מאוד לסגור לחלוטין את החטיבות והתיכונים, לאחר שהתגלתה העלייה בתחלואה בבית הספר בירושלים. משרד החינוך, השר גלנט ושר האוצר ישראל כץ התנגדו. אחרי שנאספו נתונים וראו אתמול ש-75% מהנדבקים הם מתיכון אחד, אז הגיעו להסכמות.

בתוך כך, סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הבוקר, בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, כי במשרדו הוחלט שלא להגדיר את העלייה בתחלואה במערכת החינוך כאירוע בלתי נשלט, אלא כנושא נקודתי. לדבריו, "אם נגלה במהלך השבוע שבתי הספר לא מצליחים לשמור על ההנחיות, נצטרך לקחת החלטה קשה".

קורונה יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד