י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע העלייה בתחלואה

פרופ' רוטשטיין: "משרד הבריאות מתנכל לבית חולים הדסה"

על רקע העלייה בתחלואה: פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, הידוע כמבקר חריף של משרד הבריאות ממשיך לתקוף את המשרד וטוען כי ההתרופפות בהנחיות נובעת ממדיניות משרד הבריאות

פרופ' רוטשטיין: "משרד הבריאות מתנכל לבית חולים הדסה"
פרופ' רוטשטיין צילום: פלאש 90

משרד הבריאות ממשיך להזהיר כל העת מפני גל התפרצות שני ודורש מהציבור כי יקפיד על ההנחיות, אך פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, מותח ביקורת קשה על משרד הבריאות בראיון לחדשות 12  וטוען כי המשרד עצמו אחראי לכך שחלה התרופפות בציבור בהנחיות. רוטשטיין מבקר את המשרד על כך שאינו מאפשר להדסה לערוך בדיקות קורונה יזומות וכן על ההנחיה בימי השרב הכבד שלא לעטות מסיכות.

כאמור, פרופ' רוטשטיין אמר בראיון כי משרד הבריאות מתנכל לבית החולים הדסה, "בערב החג קיבלנו ממשרד הבריאות מכתב שאוסר על הדסה לדגום, זה היה מאוד לא נעים, זה חסר היגיון. זאת התנכלות ברמה הכי נמוכה וזה לא מראה על חוכמה יתרה של משרד הבריאות. נניח שהיינו מגיעים לגימנסיה העברית שבוע קודם, מוצאים אחד, שניים או שלושה חולים, היינו מבודדים אותם והגימנסיה הייתה ממשיכה לעבוד כרגיל. זה הרעיון בדגימות האקראיות, כך צריך לנהוג. לדאבוני משרד הבריאות לא מתיישר עם זה, מקווה שיהיה שינוי בעמדתו".

פרופ' רוטשטיין, מפנה אצבע מאשימה למשרד הבריאות וטוען כי המשרד אחראי להתרופפות המשמעת בציבור: "יש את התחושה הזאת וחבל שכך, אבל אנחנו גם קצת התבלבלנו. שמענו מסרים שלא צריך מסיכות כי יש חמסין, אבל כן צריך מסיכות כי זה מבודד. כשמבלבלים את הציבור וזורעים בו פחד, התוצאה הסופית היא חוסר אמון בהנהגה הרפואית ואנשים שיוצאים החוצה ועושים מה שבראש שלהם. זאת הייתה טעות רצינית של משרד הבריאות, החמסין לא עוזר לנו".

רוטשטיין נשאל בראיון האם אפשר ללכת לבקר את הסבים והסבתות והשיב כי, "על הקשישים חייבים להגן, כל אחד צריך להגן על ההורים ועל סבא וסבתא שלו ולהימנע ממגע צמוד. כל עוד הקורונה מסתובבת והיא חלק מאיתנו לא הייתי פוסל את זה לחלוטין, אבל כמובן שלא הייתי משתמש במילים 'בואו נחזור לזום'. הייתי עושה את זה בשום שכל ובהקפדה. אם היינו נותנים לציבור הוראות שהוא יכול לקבל ולהבין, שיתוף הפעולה היה קופץ פי עשרה. טוב נעשה אם נתעורר ונפתח אסטרטגיה התקפתית ולא הגנתית".

 

קורונה פרופסור רוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד