י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ארה"ב תחת כאוס

אלימות וביזה אחרי מותו של האזרח האפרו-אמריקאי • צפו

במהלך הימים האחרונים, ברחבי ארצות הברית שורר כאוס כאשר אלפים יוצאים לרחובות במחאה, שהפכה לאלימה, בעקבות מותו של האזרח האפרו-אמריקאי ג'ורג' פלויד, תוך כדי מעצר • צפו

אלימות וביזה אחרי מותו של האזרח האפרו-אמריקאי • צפו
החורבן בעקבות המחאה צילום: צילום מסך

ארה"ב תחת אנרכיה. לאחר התיעוד המזעזע בו נראה שוטר לבן חונק למוות את האזרח האפרו-אמריקאי ג'ורג' פלויד תוך כדי מעצר, אלפי שחורים, אך לא רק, יצאו במחאה ברחבי המדינה. במקומות רבים המחאה הפכה לאלימה באופן קיצוני וכן התרחשה ביזה של חנויות בחסות הכאוס.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שנמצא בשנת בחירות ומפגר בסקרים אחרי ג'ו ביידן, אמר כי הוא מוכן להשתמש בצבא אם מנהיגי המדינות לא יטפלו במפגינים.

עשרות ערים ברחבי ארה"ב, כולל מיניאפוליס, אטלנטה וושינגטון הבירה, סבלו מהפגנות גדולות על הריגתו כאמור של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר לבן שדרך על צווארו וחנק אותו.

אטלנטה, פילדלפיה ולוס אנג'לס היו בין הערים שהודיעו על עוצר לתושבים החל משעה 8 בערב מוצאי שבת.

המשטרה התעמתה עם מפגינים שהפרו את העוצר במיניאפוליס. לפחות 13 שוטרים בפילדלפיה נפצעו כשהפגנות שקטות הפכו לאלימות, והמשטרה בכמה ערים השתמשה בגז מדמיע בניסיונות להפסיק את ההפגנות האלימות.

מועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, גינה את האלימות בהפגנות שפרצו ברחבי המדינה, אך אמר בשבת כי לאמריקאים יש זכות להפגין.

"מחאה על אכזריות כזו היא נכונה והכרחית. זו תגובה אמריקאית טיפוסית", אמר המועמד הדמוקרטי בהצהרה. "אבל שריפת קהילות והרס מיותר זה לא. אלימות שמסכנת חיים זה לא. אלימות שפוגעת בעסקים המשרתים את הקהילה זה לא".

 

גורג' פלויד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד