י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תתעוררו! טיפים לריכוז, ללא צורך בכוס קפה

מתקשים להתרכז, העיניים כבדות? במקום להכין עוד כוס קפה, ארזנו לכם לקחת כמה טיפים פשוטים שישמרו עליכם ערניים בלימודים, בעבודה ובשאר שעות היום

תתעוררו! טיפים לריכוז, ללא צורך בכוס קפה
ערנות וריכוז צילום: שאטרסטוק

השהייה הממושכת בבית שינתה עבור רבים מאתנו את אורח החיים השגרתי. לפי הרפואה הסינית, שינויים שכאלה עלולים ליצור חוסר הרמוניה בזרימת האנרגיה בגוף וליצור בו אי-שקט וכך, במצבים האלו בהם אנחנו לא רגועים – מערכת העצבים המרכזית מעלה את כמות האדרנלין, יכולות החשיבה והשינה נפגעות והמתח עולה.

 כדי לעזור לכם לשמור על איזון – וחשוב מכל, על מחשב ממוקדת ובריאה, רן לואל, מטפל בדיקור סיני במרפאות מכבי טבעי, ממליץ על כמה דרכים פשוטות שיעזרו לכם להיות ערניים יותר בשגרה החדשה:

 חשוב להקפיד לא ללכת לישון מאוחר מידי – ללכת לישון לפני השעה 12 בלילה ולשמור על שעות שינה קבועות. מומלץ לתכנן את היום כך שלקראת אחר הצהריים או הערב תבצעו משימות שדורשות מכם פחות מאמץ וריכוז. את מטלות הלימודים, פגישות העבודה ואת המשימות שמצריכות ריכוז כדאי לתכנן לבוקר.

היו קשובים לגופכם: במצבים של קושי בריכוז או עצבנות חשוב להקשיב לגופנו ולזהות ממה נובע הקושי. לעתים התבוננות עצמית תאפשר להגיע לתובנה כי משהו אחר מפריע, למשל עייפות הנובעת מחוסר בשעות שינה.

הקפידו על תזונה מאוזנת: חזרו לתזונה השגרתית שלכם. במהלך יום העבודה או כשאנחנו עסוקים אנו פשוט שוכחים לאכול, ופעמים רבות תחושת עייפות יכולה להעיד על רעב. במקרים אלו כדאי לאכול ארוחה קטנה בכל 3-2 שעות. כמו כן, מומלץ להימנע מאכילה מוגברת של סוכר אשר מתפרק בגוף במהירות, יוצר עלייה מהירה של אנרגיה שגם דועכת במהירות ויוצרת עייפות. אם בכל זאת מתחשק לכם משהו מתוק, כדאי לאזן את הסוכר עם אגוזי מלך או שקדים למשל, המאיטים את ספיגתו ואת ירידת האנרגיה הפתאומית. כמו כן מומלץ להימנע מאכילת מאכלים המכילים קמח לבן, סוכר או חלב הנחשבים על פי הרפואה הסינית כמפריעים לאיזון בגוף, יכולים ליצור עומס על מערכת העיכול וכתוצאה מכך לעייפות.

שתיית מים • קרדיט: שאטרסטוק

שתו מים: קחו איתכם בקבוק מים ללימודים או לעבודה, מלאו אותו בבוקר ושתו מים לאורך היום. מחסור בשתייה יכול להוביל לעייפות ולמצבים של חוסר ריכוז. לפעמים כל מה שצריך זה כוס מים אחת כדי להרגיש רעננים יותר.

חזרו לשגרה של פעילות גופנית: תקופת החגים לעתים פוגעת בשגרת הפעילות הגופנית. אם הפסקתם את שגרת הפעילות הגופנית או טרם התחלתם בשגרה מעין זו, זה הזמן להתחלה הדרגתית של פעילות גופנית, אשר תעזור לתנועת הדם ולבניית האנרגיה בגופכם.

צאו לדרך: ישיבה ארוכה יוצרת לעתים תחושת תקיעות או עייפות. קומו ועזרו לדם לזרום, וכך גם המחשבות אולי יתרעננו. אם אתם חשים עייפים או לא מרוכזים במהלך יום העבודה או הלימודים, צאו להפסקה קצרה ובמידת האפשר צאו החוצה לצעידה קצרה. אם אין לכם אפשרות לצאת, תוכלו גם לבצע תרגילי מתיחות, או ללכת עד למטבחון ובחזרה.

קחו נשימה • קרדיט: שאטרסטוק

קחו נשימה: קחו לכם כמה נשימות עמוקות והחדירו חמצן לגוף. קחו לכם דקה לעשר נשימות איטיות אשר יעזרו לכם להרגיש מלאי אנרגיה ומרוכזים יותר.

לשמוע מוזיקה ולרקוד: אם אתם יכולים, הקשיבו למוזיקה שאתם אוהבים לכמה דקות ואפילו קומו לרקוד. לאחר מכן תוכלו לחזור לעבוד במרץ מחודש.

החליפו כיסא ושנו תנוחה: נסו לשבת על כיסא ללא משענת, שרפרף או אפילו כדור. ישיבה זקופה יכולה להעיר אתכם ולעזור לכם להרגיש מלאי אנרגיה.

מכבי שירותי בריאות ריכוז עירנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד