י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חודש אחרי רעייתו

בד"ה: נשיא 'ישיבה יוניברסיטי' הלך לעולמו

בארה"ב הלך לעולמו הרב ד"ר נחום לאם ז"ל • כיהן במשך שנים כנשיא 'ישיבה יוניברסיטי' שבניו יורק, חודש לאחר פטירת רעייתו ע"ה שנפטרה מנגיף קורונה

בד"ה: נשיא 'ישיבה יוניברסיטי' הלך לעולמו
הרב ד"ר נחום לאם ז"ל צילום: ישיבה יונברסיטי

ברוך דיין האמת: מניו יורק מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של הרב ד"ר נחום נורמן לאם ז"ל, נשיא 'ישיבה יונברסיטי' בגיל 92. למרבה הצער, הרב לאם איבד את אשתו רק לפני חודש מנגיף הקורונה.

הנפטר הדגול החזיק תואר שלישי בפילוסופיה יהודית והיה הנשיא השלישי של 'ישיבה יוניברסיטי' והראשון שנולד בארצות הברית. היה תלמידו של הגאון רבי יוסף דב סולובייצ'יק זצ"ל, והוסמך לרבנות בבית המדרש 'רבי יצחק אלחנן'.

סבו היה הגאון הרב יהושע באומול זצ"ל שכתב את שו"ת - 'עמק הלכה'. בספר הזה ציטט הרב באומול מספר תובנות מנכדו הצעיר, ואף כלל תשובות לשאלותיו של נכדו המנוח ז"ל.

לפני עשרים וארבע שנים קיבל ר' נחום את הדוקטורט, ונבחר לנשיא הישיבה. עם מינויו לראשות הישיבה הוא סייע להציל את הישיבה מפשיטת רגל, הביא אליה תקציבים רבים וקידם את דירוגה האקדמי.

הרב לאם פרש מהנשיאות בשנת 2003, והוחלף על ידי ריצ'רד ג'ואל. עם פרישתו כנשיא הוענק לו תפקיד נשיא 'ישיבה יוניברסיטי', והוא שמר על תואר ראש הישיבה של בית הספר הרבני. 

בנו הוא המעבד המפורסם ר' ישראל לאם. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ישיבה יוניברסיטי הלוויה הרב ד"ר נחום נורמן לאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד