י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תלמידות סמינר נכנסו לבידוד

מגמת העלייה בחולי הקורונה: 1 בלבד בבני ברק

מגמת העלייה באבחון חולי קורונה נמשכת גם היום, כאשר אובחנו 53 חולים חדשים בישראל, לעומת זאת מנין המונשמים ירד ל-30 | בירושלים הכי גבוה בשל ההתפרצות בגימנסיה, בתל אביב 7 חולים ובבני ברק? אחד בלבד

מגמת העלייה בחולי הקורונה: 1 בלבד בבני ברק
בדיקת קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

53 חולי קורונה התגלו בישראל ביממה האחרונה, רובם תלמידי בית הספר הגימניסיה בירושלים. רק בירושלים - העיר שנמצאת כעת במוקד ההתפרצות - התגלו במהלך השלושה הימים האחרונים 129 חולים, בבני ברק חולה אחד ובתל אביב שבעה. מדובר בנתונים שמדאיגים מאוד את בכירי מערכת הבריאות. עפ"י הנתונים שפורסמו הערב, סך החולים המאומתים בישראל עומד על 17,071 כאשר מספר החולים הפעילים עומד נכון לעכשיו על 1994, לאחר שאתמול עמד מספרם על 1917.

למרות העלייה במספר החולים היומי, נתוני החולים הקשים והמונשמים ממשיכים לרדת - מספר החולים הקשים עומד הערב על 33 מתוכם 30 זקוקים לחיבור למכונות הנשמה. עד כה החלימו 14,972 חולי קורונה בישראל. מנין הנפטרים נותר ללא שינוי על 284.

בתוך כך נודע ל'בחדרי חרדים' כי תלמידה כיתה י"ד בסמינר הרב וולף בבני ברק שאינה תושבת העיר שנמצאה חיובית לקורונה ובעקבות כך כ-20 מתלמידות כיתתה נכנסו לבידוד.

מעיריית בני ברק נמסר הערב כי לאור החשש המוחשי מפני התפרצות תחלואה נוספת בעיר ותחושת רפיון בשמירה על הנהלים בבתי הכנסת, הוחלט בסיום ישיבת חירום בלשכת ראש העיר על צעדי אכיפה בגין רפיון בנהלים (פתיחה והתקהלות שלא בהתאם לכללי הבטיחות).

כאשר על הגבאים יושתו קנסות כספיים כבדים. בשלב ראשון, מחר יום שני יינתנו דוחו"ת אזהרה. בנוסף, יוחל במבצע אכיפה מיידי ברחבי העיר בגין אי חבישת מסכה במרחב הציבורי.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (ראשון) כי בני בית של חולה מאומת, גם אם אין להם תסמינים, ייבדקו ביום אימות בן הבית ובדיקה נוספת לאחר 5 ימים.

בנוסף ייבדקו גם אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבתי הספר (באותה הכיתה, בהסעה משותפת ובמקרים מסוימים אף כלל בית הספר), אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת במסגרות דיור מוסדי (דיור מוגן, מחלקות סיעודיות, מסגרות רווחה המהוות בית לחיים וכיו"ב), לפי שיקול דעת של הרופא המטפל (הסעיף הזה כשלעצמו פותח בצורה דרמטית את ביצוע הבדיקות), כל האוכלוסיות המיוחדות בהתאם להנחיות של משרד הבריאות במקרים מיוחדים, כל אדם עם תסמינים שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת וכל אדם עם תסמינים של המחלה שהגיע לבית חולים.

אדלשטיין הוסיף כי "במהלך היום שמעתי טענות על כך שלא כל כל מי שביקש להיבדק אכן נבדק. אנחנו מטפלים גם בנושא זה ומחדירים לשטח את המדיניות שאנחנו מובילים כאן. נמשיך להיות בקשר עם קופות החולים כדי לוודא שמה שאנחנו מציגים כאן אכן יתממש בשטח".

"אני מבהיר", הוא הוסיף – "לא משנים את כללי הבידוד כתוצאה מבדיקות: תקופה של ארבעה עשר ימים ממועד החשיפה. בדיקה שלילית או שתי בדיקות שליליות ויותר לא משחררת מבידוד".

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד