1. עמוד הבית
  2. בחצרות
  3. בחצרות חסידים

האדמו"ר נגד הרב ברלנד: "בית הדין בית דינו של משה רבינו"

פרסום ראשון: האדמו"ר רבי יצחק מאיר מורגנשטרן מצטרף לדיינים שחתמו נגד הרב ברלנד ופוסק: "זהו איסור חמור שאין כדוגמתו למרות כל התירוצים, בית הדין שפסק נגד ברלנד הוא כמו בית דינו של משה רבינו" • האזינו להקלטה

אברמי פרלשטיין, ח' סיון תש"פ 31/05/2020 20:48

"איסור חמור שאין כדוגמתו" הגרי"מ מורגנשטרן הגרי"מ מורגנשטרן צילום: שוקי לרר

לאחר הרשימה הארוכה של גדולי פוסקי הדור ואבות בתי הדין השונים, שהצטרפו לפסק הדין נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, ביניהם הגאונים רבי מנחם מנדל שפרן ורבי נפתלי נוסבוים, 'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה על הצטרפותו של האדמו"ר המקובל רבי יצחק מאיר מורגנשטרן למחנה מוקיעי הרב ברלנד, כשבשיעור אותו מסר לחסידיו בערב חג השבועות, הוא גיבה את בית הדין בצורה נחרצת ביותר ויצא חוצץ נגד אלו מחסידי הרב ברלנד המנסים לערער על סמכותו של בית הדין.

בשיעור שמסר המקובל בערב חג שבועות בבית מדרש 'תורת חכם', קרא הרב מורגנשטרן לשמוע בקול בית הדין שיצא חוצץ נגד הרב ברלנד ללא כל התחכמויות, לדבריו זהו חיוב גמור מדאורייתא או לפחות מדרבנן, סמכותו של בית דין זה שווה לסמכות בית דינו של משה רבינו, והציות לפסק דינם הוא בגדר "העמדת הדת" ממש.

את הניסיונות להצדיק את מעשיו של ברלנד בתירוצים קבליים שונים משווה הגרי"מ מורגנשטרן לפרשת זמרי בן סלוא: גם הוא היה נשיא ו"גדול עד השמיים" וגם למעשיו היו תירוצים קבליים שונים, אך ההלכה נפסקה כמו פנחס וכמו בית דינו של משה, כך אז וכך בדורנו.

הנה תמלול הדברים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים':

"אינני מתערב בדרך כלל בעניינים ציבוריים, אבל היות שיש אנשים מסוימים שבטעות נכשלו בעניין חמור מאד ביותר (בזלזול על פסק ביה"ד המיוחד בעניינו של ברלנד), אני חייב לעורר על כך".

"בשו"ע חו"מ סימן י"ד נפסק, בסמ"ע, כך מביא הבית יוסף, שאם ח"ו אדם מבזה בית דין אז יש הלכה שמנדים אותו. צריכים לדעת את חוזק העניין, הגמרא אומרת דבר חריף: אדם חייב לדעת, כלל הגדול בתורה: אין לך אלא בית דין שבימיך! אדם מתחיל לדון על בתי דין, הם פסקו נכון, פסקו לא נכון, יש אנשים שחושבים שאם היינו בדורו של החתם סופר או בדורם של פוסקים קודמים, ראשונים, היה לנו לשמוע בקולם, אבל לבית דין שבימינו לא צריך לשמוע - הגמרא אומרת דבר חריף: אין לך אלא בית דין שבימיך! זהו איסור חמור וחריף ביותר, לפי החינוך זהו חיוב מדאורייתא של "לא תסור", והחינוך מסיים שזה "מעיקרי הדת", כי התורה עומדת על כוח בי"ד, אם יתחילו לערער על כוח בי"ד - אין סוף לזה. כך הוא בבבלי ובירושלמי: "ללמדך שכל שלושה ושלושה שעמדו בי"ד על ישראל... הרי הם כבית דינו של משה".

"יש להחשיב גדולי ישראל שבדורו כמו גדולי ישראל שבדורות הקודמים, כמו שהיו אלו משה ואהרן! זהו איסור נורא ואיום לזלזל ברבנים ובבתי דינים, זהו "משרשי הדת", לא רק שזה מדאורייתא, השי"ת רוצה שישמעו בקול בי"ד, "אלוקים ניצב בעדת אל", הדברי חיים פוסק ששו"ב שמערער על הוראת רבו המרא דאתרא - יש לפסלו ולהעבירו, כך פסקו הרב מראפשיץ והרב מקוז'ניץ, ה'דברי חיים' כותב שאם יתחילו לערער על בתי דינים הקבועים - זהו איסור חמור שאין כדוגמתו! זוהי ההלכה וזהו דבר ברור!". 

"אני מבקש שאף אחד מבית המדרש כאן, אני מצפה שאף אחד מכל העולם, אך כל שכן כאן בבית המדרש שלא יימצא אדם שיבזה חלילה את הבי"ד וידבר חלילה נגד הבי"ד, אנו צריכים לדעת שאו מדאורייתא או מדרבנן זהו חיוב גדול שאין כדוגמתו להאמין בבתי דינים של כלל ישראל ולא לזלזל בבתי דינים, זהו כלל גדול, ממש העמדת הדת". 

"העניין שאנשים אומרים שלצדיק מותר לעבור עבירות - זוהי טעות נוראה בהלכה ובמציאות, אין שום יסוד לכך, לא היה ולא נברא! זהו עניין של כפירות גם כן. וצריך להבין שכשמסתכלים בתורה כבר מוצאים את שורש הטעות הזו בסיפור של זמרי בן סלוא, גם שם טעו בזה, והוא היה גדול מאד "עד השמים", אבל יצא פסק דינו מבית דינו של משה ומפנחס, שאין זו נפקא מינא אם מדובר בזמרי בן סלוא, נשיא בית אב לשמעוני, שהיה אדם גדול, ככל שהיה גדול - היה פנחס, היה בית דין של משה שפסק אחרת מזמרי בן סלוא, פסקו שההלכה היא שזהו איסור חמור שאין כדוגמתו, למרות כל התירוצים, בסיפור של זמרי בן סלוא גם היו הרבה תירוצים אבל להלכה נפסק לא כך, ההלכה היא כפנחס, ההלכה היא כבית דינו של משה, כך שלא צריך יותר להיכנס לכל הנושא הזה, יהודי שהיה במדבר באותה תקופה היה גם יכול להיות מלא ספקות וחכמות לגבי זמרי בן סלוא, הוא הרי היה נשיא בית אב לשמעוני, יהודי היה יכול להתחיל לחקור כל מיני עניינים, אבל התורה קובעת: "פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל", ההלכה נקבעה כפי שיצאה מבית דינו של משה, ההלכה היא כמו פנחס, הלכה ברורה ללא שום ספקות, כך כתוב בתורת משה שבכל דור ההלכה היא כמו פנחס, וכל התירוצים אינם תירוצים, ההלכה היא כמו פנחס וכמו בית דינו של משה".



עוד בנושא:





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. למה לא יצאו הבית דין על הפושעים הנבזים ברלנד וכנופייתו לפני כן?????????  (ל”ת)


  2. שטויות! הכל הקלטות ומכתבים אין שום סרטון, בהקלטה אפשר לערוך ולחקות. כל עוד איו סרטון אל תאמינו לכלום הרב ברלנד צדיק!!  (ל”ת)


    • צודק 


    • חתיכת רמאי שמנסה לכסות את האמת תיגש בבקשה להרב מורגנשטרן ותשאל אותו אם זה אמת או שקר וכן לכל הרבנים החתומים על מכתב ההוקעה ותשמע את האמת . (ל”ת)


  3. לכן, דברי האדמו"ר בספק  (ל”ת)

    לא כל הדיינים בב"ד קראו את פסקי הדין

    • עוד נסיון נבוב לרמות את הציבור ולבזות את הדיינים והרבנים שליט"א כאילו הם היו עושים חס וחלילה דבר כזה ללא ידיעת האמת לאמיתה. בושה רואים את הפירות של ברלנד אשר פירותיו גם כאשר יש בית דין כתוב וחתום מגדולי הדיינים הם לא מאמינים לבית דין כי הרי ל"רב" מותר לעשות עברות כי בשבילו זה תיקונים. בושה וחרפה!!!!!! (ל”ת)


  4. המציאות שיש דיינים המבקשים לכשף ולהחטיא ומעודדים שיימינג בשקרים  

    האמת

    • אהבתי שכתבת "האב" אכן כך קוראים ל"גדול" של הנוצרים. (ל”ת)


  5. למה אצלנו  

    שעי'

  6. גם אני מצטרף  

    ברעסלעבער רבי

  7. אמת או סילוף  

    תלמיד של הצדיק הרב ברלנד

    • העיניין שהם משוחדים ועל כל כתבה מקבלים כסף! (ל”ת)


    • חי חי חי חי זה מאד מצחיק אותי כיון שעד שהיה פסק נחרץ נגדו אתר בחדרי חרדים לא הפסיקו לחבק אותו תעשה חיפוש בזכרון של בחדרי חרדים ותמצא את כל הידיעות עליו. (ל”ת)


  8. אתר בחדרי חרדים ללא חת וללא מורא  


    • הכרם שלכם מזמן הפכה לשדה קוצים כשאתם מפישים את כולם...כ (ל”ת)


  9. לא שמעו את הצד השני.איך פסקו ולשמוע רק צד אחד  (ל”ת)

    נח

    • אני מוחה נמרצות על ביזוי הדיינים והרבנים בושה אלו הם פרותיו של אליעזר ברלנד. (ל”ת)


  10. מי שבאמת מכיר את הרב מורגנשטרן וסביבתו יודע ששם הדמיונות חוגגים יותר מכל מקום אחר  (ל”ת)

    יוני

    • כשהם יורדים הם יורדים עד התהום אתה חתיכת רמאי ושקרן כיון שאם הרב מורגהשטרן היה יוצא בעד ברלנד היית אומר שאין כמהו פתאום שהוא אומר משהו שלא נאה לך לשמוע את זה אתה מדבר ככה עפר לפיך הטמא (ל”ת)


  11. שיסביר לי  

    יוסף

    • אתה צריך לבקש סליחה מהדיינים על הלשון הרע והשקר הגדול הזה שהם קיבלו שוחד אין צורך להסביר למה זה לא נכון כל מי ששוכן שכל בקודקדו מבין ואין שום צורך להסביר למי שלא רוצה ולא מוכן לשמוע ולא יוותר גם אם הוא יראה בעניו דברים חמורים ביותר. (ל”ת)


  12. הקרונה באה בגלל שעצרו את הרב ואתם ממשיכים הקרונה תתדפוק את כולם עד שישחררו את הרב  (ל”ת)

    חסיד

  13. תישאלו אותו  

    שקר וסילוף

  14. לאחר עשרות הכפשות  

    ימות המשיח

;