י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב שלמה לורנץ ז"ל

ברוך דיין האמת: ב'הדסה עין כרם' נפטר אחר חצות, בגיל 92, ח"כ לשעבר הרב שלמה לורנץ ז"ל מ'אגודת ישראל' • שימש עשרות שנים כאיש אמונם של גדולי התורה • לוויתו בשעה 3 מביתו ברחוב פנים מאירות

שלמה לורנץ ז"ל, צילום: מיכאל יעקובוביץ
שלמה לורנץ ז"ל, צילום: מיכאל יעקובוביץ

הרב שלמה לורנץ, חבר כנסת מטעם אגודת ישראל בין השנים 1951 - 1981, וחבר הנהלת 'החינוך העצמאי' נפטר הערב (א') בבית החולים הדסה עין כרם, והוא בן 92.

כתבות בנושא:
מבחן הפתע הגדול של העיתונות החרדית • יצחק נחשוני
משה גפני ואורי מגלב מספידים • מיוחד
"הבסיס לידידות: ועשית ככל אשר יורוך" • מנחם פרוש מדבר
"צריך לומר: הגאון הרב שלמה לורנץ"
הרב לורנץ ז"ל: היומונים הודפסו מחדש



שלמה לורינץ נולד בכא' אדר ה'תרע"ח, בבודפשט שבהונגריה. בשנים שלפני מלחמת העולם השנייה היה פעיל בארגון "עלייה ב'" מטעם 'אגודת ישראל' בהונגריה.

עלה לארץ ישראל בתרצ"ט, בשנת תש"ט היה ממקימי המושב השיתופי קוממיות שבחבל לכיש. כל חייו עסק בחינוך, והיה ממייסדי כפר הנוער שדה חמד הסמוך לראשון לציון וחזון יחזקאל (כיום אלומה) ומכהן עד היום בוועד אגודת החינוך העצמאי. בצעירותו היה חבר בברית הקנאים.

הרב שלמה לורנץ הגראצילום: הרב שלמה לורנץ הגרא
הרב שלמה לורנץ הגרא''מ שך, ושר האוצר פנחס ספיר בהיכל ישיבת פוניבז. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

כיהן בכנסת ברציפות מ- שנת תשי"א ועד ל- שנת תשמ"ד מטעם תנועת 'ציות והגשמה' שעל ידי צעירי אגודת ישראל, תנועה שהייתה סיעה פנימית במפלגת אגודת ישראל. במהלך כהונתו בכנסת השלישית היה ממייסדי חברת שיכון ופיתוח של אגודת ישראל. התמחה בנושאי קיצבאות ופעל רבות לטובת העברת כספים לתלמידי ישיבות.

עם סיום כהונתו בכנסת מונה לורינץ ליושב ראש המועצה המיעצת של בנק ישראל. ב-1989 היה שותף להקמת מפלגת 'דגל התורה'.

לפני כשבוע קיבל הרב לורנץ התקף לב. הוא הוהבל לבית החולים הדסה עין כרם, צונתר בליבו, ונראה היה כי הוא הולך ומתאושש מהתקף הלב. הוא ניהל הערב עם בנו שיחה עירנית בענייני ציבור, כשלפתע החלה חולשה תוקפת אותו. הוא חש כאבים בליבו.

הוא קרא לאחות והתלונן על הכאבים, וזו אמרה לו כי מדובר בכאבים רגילים, המוכרים כתופעת לוואי שגרתית למי שעבר צינתור בליבו. דקות לאחר מכן, התמוטט הרב לורנץ ונפל ארצה. הצוות הרפואי הוזעק למיטתו בבהילות, וביצע בו החייאה. אלא שהמאמצים לא צלחו, והוא נלקח לעולם שכולו טוב.

הרב לורנץ התגורר בירושלים והשאיר אחריו מספר בנים בינהם הרב יצחק לורנץ - ר"מ בישיבת קול תורה, והרב יוסף לורנץ - המכהן כר"מ. כולם זרע ברך ה'.

לוויתו תצא מחר (ב') בשעה 15:00 מביתו שברחוב פנים מאירות 17 בירושלים.

יהיה זכרו ברוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד