י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המדרשה נסגרה

חשש מגל הדבקה בקהילה החרדית בפתח תקווה

בהלה בעיר פתח תקווה סביב חולה קורונה שהיה בתלמוד תורה ובמדרשה בעיר שהתגלה כחיובי לנגיף הקורונה

חשש מגל הדבקה בקהילה החרדית בפתח תקווה
בחור ישיבה בלימוד במתכונת קורונה צילום: אילוסטרציה, שוקי לרר

החשש מגל שני של נגיף הקורונה: ל'בחדרי חרדים' נודע כי רב בית כנסת מוכר בעיר פתח תקווה, המלמד במדרשה המפורסמת במרכז העיר, התגלה כחיובי לנגיף הקורונה לאחר שעבר בדיקה ביום חמישי האחרון.

על פי הידוע לנו, הרב שנדבק התפלל מנחה באחד מתלמודי התורה בעיר לפני כשבוע, עוד בטרם עודכן כי חלה בנגיף. בעקבות כך הודיעו בתלמוד תורה לכ-20 תלמידים ומורים להכנס לבידוד.

המדרשה בה מלמד הרב שנדבק, נסגרה עד להודעה חדשה והחשש כי יש שם כמה אנשים שפיתחו תסמינים. 

כזכור, בעיר בני ברק התגלתה היום חולה בקורונה שהיא תלמידת סמינר הרב וולף, שהיא בתו של הרב שנדבק בקורונה בפתח תקווה.

ראש העיר רמי גרינברג מסר הערב לתושבים וכתב: "החולה המאומת מהמדרשה כבר ביום שלישי שעבר הוא ואשתו הרגישו לא טוב ואכן אובחנו כחולים. לדבריו הוא היה אכן במדרשה, בנוסף בתפילה בת"ת ברכת יעקב ברחוב הרצל כפי שצויין קודם לכן ובנוסף התפלל בבית כנסת זכר חיים ברחוב חפץ חיים פינת אחד העם. כמו כן בשבת שעברה התפלל בבית כנסת התמנים ברחוב וינצקי פינת רחוב סביון".

שני תושבים נוספים שהיו במדרשה יחד עם חולה הקורונה חשו שלא בטוב עשו בדיקות ולטענתם טרם קבלו תשובות. אחד מהם הסביר שהוא היה רק במדרשיה וכן התפלל ביחידות בעזרת נשים בישיבת לומזה ברחוב הרצל- לדבריו לא היה שם במגע עם אנשים. התושב הנוסף מהמדרשה שלא הרגיש טוב וטרם קיבל את התוצאה לדבריו, לטענתו הוא מתפלל רק במדרשה באמצע השבוע ובסופי שבוע".

ראש העיר מציין שזה פרטים לאחר שיחות איתם ובהסתמך על מה שאמרו מיוזמתם. לדבריו: "כל מי שהיה במקומות אלה נא לשים לב. העירייה תבצע מחר בקרה ותפעל בהתאם לצורך למנוע הדבקה נוספת. בנוסף התלמידים מברכת אמת שצרכים להיות בבידוד כפי שצויין קודם לכן, אז חשוב להדגיש שגם האחים והאחיות שלהם לא יכולים ללכת מחר למוסדות חינוך. חשוב להקפיד על כך".

קורונה פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד