י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הרב לורנץ ז"ל: היומונים הודפסו מחדש

פטירת הרב לורנץ, ארעה לאחר סגירת היומונים. 'יתד' עצר רגע לפני הדפוס, 'המבשר' הודפס מחדש. וקוראי 'המודיע' לא יתבשרו על המוות המצער. וגם: מי הודיע למנחם פרוש על פטירת ידידו הקרוב?

הרב שך, שלמה לורנץ, ושר האוצר שמחה ארליך, בהיכל ישיבת פוניבז'. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הרב שך, שלמה לורנץ, ושר האוצר שמחה ארליך, בהיכל ישיבת פוניבז'. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

יגון וצער רב בציבור החרדי: שליח הציבור המיתולוגי, הרב שלמה לורנץ, מי שכיהן במשך עשרות שנים כשליחם של גדולי ישראל בפעילות ציבורית - נפטר בשעת לילה מאוחרת בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים.

כבחייו כן במותו, נהג בהצנע לכת, ושאף להתרחק מאור הזרקורים. אך הבורח מן הכבוד, הכבוד רודף אחריו. זמן פטירתו: 00:33, אולי אינו מקרי. ידע הרב לורנץ, שהשעה היא שעת סגירת העיתון, וכמי שברח מתקשורת כל חייו, אולי העדיף לברוח גם בשעת מותו, אך ללא הועיל.

עיתון 'יתד נאמן', דקות לפני ירידתו לדפוס, עצר את משלוח קבצי ה-PDF, ופתח את עמודו הראשון בידיעה הכואבת על לכתו של אחד ממנהיגי הציבוריות הליטאית ביובל האחרון.

גם העיתון הצעיר 'המבשר', אותו מורידים לדפוס בשעה מוקדמת יותר, גנז את המהדורה שכבר הספיקה לצאת ממכבש הדפוס, וצוות כתבי העיתון התיישב לכתוב ידיעות על פטירתו של הרב שהיה שותף לדרך לאפטרופסים של העיתון.

בעיתון 'המודיע' שירד לדפוס בחצות, לא פתחו מחדש את העיתון, וקוראי העיתון יתבשרו רק ביום שלישי על פטירתו של הרב לורנץ.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי חבר הכנסת ר' מאיר פרוש, שהיה בדרכו מחתונת אחיינו (בן לאחיו נפתלי פרוש) בבני ברק, והתבשר על הבשורה המרה, החליט לנסוע לבית אביו – ר' מנחם פרוש, בכדי לבשר לו על פטירתו של מי שהיה שותפו לדרך במשך שנים ארוכות. השניים שכיהנו כחברי כנסת זה לצד זה במשך שנים ארוכות, היו קשורים בעבותות של אהבה, ולאחרונה אף נלחמו ביחד על עתידו של החינוך העצמאי.

אלא שבדרך, לאחר התייעצות, החליט ר' מאיר פרוש לבשר לאביו את הבשורה רק למחרת, עם שחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד