י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הביזה בארה"ב

הביזה בארה"ב: "יותר מ-70% מהעסקים שבבעלות יהודית הושחתו"

ההתפרעויות האלימות בארצות הברית: "יותר מ-70% מהעסקים שבבעלות יהודית הושחתו" • טראמפ תקף את הדמוקרטים • צפו בתיעוד מביזת אחד העסקים היהודיים באזור ומניקיון בית כנסת מכתובות גרפיטי

הביזה בארה"ב: "יותר מ-70% מהעסקים שבבעלות יהודית הושחתו"
הרס וביזה בחנויות צילום: מתוך הסרטון

כוחות המשמר הלאומי התפרסו ברחובות לוס אנג'לס בשעות הבוקר המוקדמות של אתמול (ראשון) בשעה שהביזה הייתה בשיאה. אלימות חסרת גבולות התגברה והמשטרה נאבקה להשיב את הסדר לאחר יומיים של השתוללות.

ההפגנות החלו לאחר הרג גבר אפרו-אמריקני, ג'ורג' פלויד על ידי משטרת מיניאפוליס, אך הפכו מהר מאד לאלימות. המפגינים שרפו ניידות משטרה, השליכו חפצים על שוטרים ובזזו עסקים.

לא מעט עסקים בבעלות יהודית הושחתו. פעיל בקהילה היהודית בלוס אנג'לס אמר לאתר Yeshiva world news כי קרוב ל-75% מהעסקים הנמצאים בבעלות יהודית במרכז "לה-בר" הושחתו.

בתוך כך, ביום ראשון תקף טראמפ את מושלי המדינות שלא מטפלים במהומות מספיק בקשיחות. "דמוקרטים המנהלים ערים ומדינות צריכים להסתכל על הפסקה מוחלטת של השתוללות האנרכיסטים של השמאל הקיצוני במיניאפוליס אמש", אמר הנשיא.

לדבריו, "המשמר הלאומי עשה עבודה נהדרת ויש להשתמש בה במדינות אחרות לפני שיהיה מאוחר מדי". טראמפ שיבח את המשמר הלאומי, "ברכות למשמר הלאומי שלנו על העבודה הנהדרת שעשו מיד עם הגעתם למיניאפוליס, מינסוטה, אמש. ארגון אנטיפה, אותו הובילו אנרכיסטים בין השאר, הושבת במהירות. זה היה צריך להיעשות על ידי ראש העיר בלילה הראשון וזה היה מונע בעיות", הוסיף טראמפ.

אתמול פרסמה אגודת ישראל בשיקגו הודעה לתושבי המקום בשל ההפגנות והעוצר הלילי. "תושבי שיקגו: בגלל העוצר העירוני, אנא התאמצו להיות בבית לפני 21:00 בערב. אם זה דורש התאמת זמני ערבית, אנא התאמצו לעשות זאת. אם אתם זקוקים לסיוע באכיפת החוק, צרו איתנו קשר".

כמן כן, מתנדבים בלוס אנג'לס ניקו ביום ראשון בבוקר את גרפיטי השנאה מקירות בית הכנסת 'קהילות יעקב'. כוחות המשמר הלאומי נפרסו מאז ברחובות לוס אנג'לס בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון בשעות הביזה.

ארצות הברית ביזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד